۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۵۴۶
آیت الله بطحایی:

اجازه ندهیم استکبار با نفوذ در امت اسلام ایجاد تفرقه کند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان بر ضرورت مقابله با نفوذ استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه تأکید و تصریح کرد که امت اسلام باید با تبعیت از ولایت وحدت خود را مستحکم کند.
 آیت الله بطحایی  آیت الله بطحایی  آیت الله بطحایی

آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: اصولا دعوت قرآن کریم و سنت رسول خدا(ص) بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان تأکید دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قرآن کریم تفرقه و انشقاق را از گناهان کبیره می داند؛ کسانی که بر خلاف مسیر وحدت اسلامی و وحدت امام و امت حرکت می کنند، مسیر تفرقه را در پیش می گیرند و جای آن ها در جهنم است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تأکید قرآن کریم بر ایجاد وحدت و یکپارچگی در مقابل بیگانگان است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) نخستین کار اساسی که در هنگام ورود به مدینه انجام دادند ایجاد وحدت میان قبیله اوس و خزرج و مهاجر و انصار بود.

وی ادامه داد: این قبایل با هم نزاع داشتند و اگر این اختلافات ادامه پیدا می کرد، پیامبر اکرم(ص) به ندرت می توانستند در کار خود موفق شوند و شاید هم موفقیتی حاصل نمی شد؛ لذا حضرت محمد(ص) برای پیشبرد اهداف خود عقد اخوت و مودت میان این گروه ها و اقشار برقرار کردند.

آیت الله بطحایی گلپایگانی بیان داشت: مسلمانان باید به پیامبر مکرم اسلام(ص) تأسی کنند چرا که ایشان الگوی عملی برای ما در ایجاد وحدت و همبستگی هستند؛ این وحدت در میان اقشار مختلف مسلمانان از هر قوم و طایفه ای با هر زبان و نژاد و رنگی از واجبات است، چون تفریق برابر با نابودی آنهاست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: شیعه و سنی، عجم و عرب و کرد برای دشمنان اسلام فرقی نمی کند چرا که آن ها از واژه اسلام همانند یک کوه آتش فشان می ترسد و می خواهد ریشه این دین آسمانی و الهی را بخشکاند.

وی مقابله با نفوذ استکبار برای ایجاد تفرقه را ضروری دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وحدت جامعه به پیروزی رسید، نباید اجازه دهیم استکبار به درون این صفوف فشرده و متحد نفوذ کند که در این صورت، ایران را تکه تکه می کند؛ برای حفظ یکپارچگی ایران و این عظمت و شوکتی در این انقلاب به دست آمده است، و برای حفظ بقای اسلام و قرآن، وحدت و یکپارچگی از ضروریات است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با ژرف نگری هایی که دارند از ابتدای شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر وحدت تأکید کردند و بر ملت و امت است که براساس تبعیت از ولایت، وحدت را به تمام معنا حفظ کنند./840/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات