۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۴۱۵۵۶
آیت الله محمدی ری شهری:

ایمان و تقوا انسان را سعادتمند می‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایمان و تقوا انسان را سعادتمند می‌کند، گفت: از منظر قرآن سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو انجام عمل صالح است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره مبارکه بقره که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان مفلح در دنیا و آخرت سعادتمند است.

وی افزود: آیات قرآن کریم اموری که مایه سعادت انسان می‌شود را دو دسته تقسیم می‌کند نخستین دسته اشاره به تقوا دارد و می‌فرماید: کسی اگر ایمان و تقوا داشته باشد در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند ضمانت داده انسان‌های با تقوا از هدایت خاصه خداوند برخوردار شوند و در زمره سعادتمندان دنیا و آخرت قرار گیرند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: هدایت به دوگونه است گاهی خداوند راه را به انسان نشان می‌دهد و گاهی هم او را به آن مقصد می‌رساند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به سوره لقمان که خداوند می‌فرماید: این کتاب هدایت است برای نیکوکاران، گفت: خداوند در این سوره قاطعانه بیان می‌کند کسی که اهل نیکوکاری باشد سعادتمند می‌شود.

آیت الله محمدی ری شهری با اشاره به دسته دیگر آیات الهی که ترتب ایمان بر احسان را مایه فلاح و رستگاری قطعی انسان نمی‌داند، تصریح کرد: خداوند در سوره آل عمران ترتب ایمان بر احسان و فلاح را قطعی نمی‌داند بلکه در این آیات اشاره می‌شود که امید است کسانی که با تقوا هستند سعادتمند شوند.

وی ادامه داد: ترتب سعادت بر عوامل و موجبات آن از دو منظر قابل برسی است از منظر خداوند ترتب قطعی است زیرا می‌فرماید: هر کسی تقوا داشته باشد سعادتمند می‌شود؛ ولی انسان نمی‌تواند خودش بگوید چون متقی هستم قطعا سعادتمند می‌شوم./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات