۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۵۵۸
آیت الله صدیقی:

اختلاف و تفرقه افکنی مهمترین ابزار شیطان برای گمراه ساختن انسان است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اختلاف و تفرقه افکنی مهمترین ابزار شیطان برای گمراه ساختن انسان است، گفت: خداوند واحد وحدت را دوست دارد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جلسه هفتگی مسجد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مهمترین مساله در وحدت، داشتن توحید وجودی است.

وی افزود: انسان باید وجود خودش را از تجزیه و تقسیم شدن نجات دهد. عالم ماده عالم کثرت و پراکندگی است اما عالم معنا عالم وحدت است و چون خداوند احد و واحد است وحدت را دوست دارد.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: خداوند عالم را جلوه خود خلق کرد؛ بنابراین وحدت نیز باید در این عالم تجلی داشته باشد. کسی که به ذات خداوند معرفت داشته باشد هرگز نمی‌تواند مشرک شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انسان نباید بت و نفس درونی‌اش را پرستش کند، گفت: کسانی که تابع نفس هستند حق را تادیده می‌گیرند و این امر به سبب عدم شناخت آنان از خداوند است، کسی که خداوند را شناخت او حاکمش می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوه وحدت همین تجرد است، گفت: انسان باید حقیقت خود را بشناسد تا بتواند به معرفت نفس نائل شود. رانت خواری، باندبازی‌ها و سیاست زدگی‌ها همه برای عالم شیطنت است که انسان را اسیر شیاطین می‌کند.

آیت الله صدیقی اختلاف افکنی را مهمترین استراتژی شیطان برای گمراه ساختن انسان بیان کرد و اظهار داشت: یکی از عرصه‌های ظهور دائمی شیطان ایجاد اختلاف بین خانواده‌ها و مومنان است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر با بیان اینکه استکبار فهمی درباره رسول خدا ندارد، عنوان کرد: استکبار به سبب آن که پاکی درون ندارند نمی‌توانند نور نبوت را درک کنند بنابراین انسان پاک می‌تواند در دایره رحمت و نور الهی قرار بگیرد./813/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات