۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۵۶۲
در مدرسه علمیه آیت الله الله بهجت(ره)؛

مراسم پاسداشت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی برگزار شد

مراسم پاسداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی با حضور جمعی از اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد.
میراز کوچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت روحانی مجاهد میرزا کوچک جنگلی و علمای مجاهد گیلان، در مدرسه علمیه مرحوم حضرت آیت الله بهجت برگزار شد.

این جلسه همراه با حضور آیت الله عبدالله خائفی گیلانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجج اسلام باقری، محمدجواد کریمی، سیدمسلم موسوی، مجید رهنما، عباسی و جمع دیگری از روحانیون و طلاب گیلانی و غیر گیلانی بود.

این مراسم در مدرسه علمیه حضرت آیت الله بهجت قم بعد از نماز مغرب و عشا، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با پخش کلیپ هایی درباره میرزا کوچک و سخنان رهبری درباره میرزا کوچک ادامه پیدا کرد.

میثم عبدالهی نویسنده کتاب «فرهنگ نامه علمای مجاهد گیلان»، سخنانی کوتاه درباره مجاهدت میرزا کوچک جنگلی و تاریخ نگاری صد ساله اخیر درباره وی و لزوم بازشناسی علمای مجاهد گیلان بیان کرد.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی استاد درس خارج حوزه علمیه قم به ایراد سخنانی درباره میرزا کوچک و علمای مجاهد گیلان پرداخت و مطالبی نیز درباره کتاب فرهنگنامه علمای مجاهد گیلان بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه محور بودن میرزاکوچک و علمای شیعه اشاره کرد و عنوان کرد: از شیخ مفید و شیخ طوسی تا میرزاکوچک و علمای بزرگ بعدی همچون میرزای شیرازی، شیخ عبدالکریم حائری یزدی و مرحوم بروجردی و امام خمینی همگی به وظیفه خود عمل کردند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات