۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۵۷۹
امام جمعه تبریز:

ترویج فرهنگ قرآنی با زبان هنر ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر مخاطب‌شناسی در ترویج معارف و آموزه های دینی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی با زبان هنر و روش‌های خلاقانه و ابتکاری ضرورت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» گفت: ترویج فرهنگ قرآنی با زبان هنر و روش‌های خلاقانه و ابتکاری اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با تأکید بر مخاطب‌شناسی در ترویج معارف و آموزه های دینی خاطرنشان کرد: اگر آگاه به زمان نباشیم و نسبت به ذائقه مخاطبان شناخت نداشته باشیم، نمی‌توانیم ارتباطی دوسویه و تعاملی با جامعه هدف برقرار کنیم، بنابر این نیازمند اقداماتی به‌روز، خلاقانه و مخاطب‌پسند هستیم.
امام جمعه تبریز یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گسترش فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های بسیار خوبی در زمینه قرآن و فعالیت‌های دینی صورت گرفته است، اما با این حال هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که هر اقدامی برای نمایاندن عظمت قرآن به جای خود ارزشمند است، تصریح کرد: برگزاری دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» اقدامی جالب و هنری است که می تواند جوانان و نوجوانان مسجدی را جذب معارف قرآنی کند.
وی با تأکید بر هماهنگی هرچه بیشتر سازمان‌های مسؤول در حوزه علوم و معارف اسلامی و قرآنی افزود: برگزاری جشنواره‌های دینی و قرآنی کمک شایانی در نهادینه شدن فرهنگ قرآن می کند، جشنواره ترنم آسمانی نیز جریا‌ن‌سازی فرهنگی مطلوبی در سال‌ گذشته داشته که انتظار داریم این روند تداوم داشته باشد. 
همچنین محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارائه گزارشی از روند برگزاری دومین دوره جشنواره پرداخت و اظهار داشت: گروه‌های هنری که در زمینه تولید آثار فرهنگی و دینی فعال نبودند به شرکت در این جشنواره علاقه‌مند شده‌اند و آثار ارزشمندی به جشنواره ارسال کردند.  
سیدمحمدحسین بلاغی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز در سخنانی با بیان این‌که رشد بیش از 60 درصدی در آثار رسیده به جشنواره نسبت به دوره قبل را شاهد هستیم، گفت: هیئت داوران نیز به این مورد اذعان داشته و پیش بینی می‌کردند که اگر وقفه یک ساله در برگزاری دومین دوره جشنواره نبود، آثار بیشتری به دبیرخانه می‌رسید.
دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» افزود: در اولین دوره جشنواره 178 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که آثار قابل قبول و خوبی در عرصه فرهنگی و دینی به شمار می آمدند اما امسال با وجود وقفه یک ساله‌ای در برگزاری جشنواره، آثار ارسالی بیشتری به دبیرخانه رسیده است./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات