۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۴۱۵۹۲
در همایش طلیعه حضور استان اصفهان صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب « طلایه داران پارسایی» بانوان عالمه اصفهان

در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود خواهر استان اصفهان، طی مراسمی از کتاب «طلایه داران پارسایی» که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان تهیه شده و به چاپ رسیده است، رونمایی شد.
رونمایی کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، در مراسم طلیعه حضور، ویژه طلاب خواهر جدیدالورود حوزه های علمیه استان اصفهان، که صبح امروز در محل اردوگاه شهید کاظمی برگزار شد، با حضور معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، از کتاب «طلایه داران پارسایی» رونمایی شد.

در این مراسم، حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، درباره این کتاب گفت: این کتاب به همت مرکز مدیریت خواهران استان اصفهان جمع آوری شده است و شامل شرح زندگی نامه 117 بانو عالمه اصفهان از قرن اول هجری تا عصر حاضر است.

وی ادامه داد: درباره تأسیس حوزه های علمیه خواهران، تا قبل از سال 1340 در هیچ کجا حوزه ای برای خواهران وجود نداشت و امام خمینی در سال 1342 با صدور فرمان به جامعه مدرسین، فضایی برای تحصیل بانوان تأسیس شد که امروز تحت عنوان جامعه الزهرا در قم فعالیت می کند.

حجت الاسلام ابطحی درباره آغاز به کار رسمی حوزه های علمیه خواهران نیز اظهار کرد: در سال 1375 در سفر مقام معظم رهبری به شهر قم، یکی از چهل دستورالعملی که بیان کردند، توجه ویژه به حوزه های علمیه خواهران بود که در آن زمان آیت الله شرعی به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران انتخاب شدند و بعد از وی حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی این مسؤولیت را به عهده گرفتند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور وجود دارد که حدود 80 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل هستند.

به گفته حجت الاسلام ابطحی از این تعداد هفت هزار طلبه مربوط به استان اصفهان است که با توجه به جمعیت، اصفهان بالاترین آمار طلاب خواهر را در سطح کشور داراست.

لازم به ذکر است، این کتاب در سه بخش، اسوه های متعالی زن در تاریخ اسلام و تشیع، بانوان اصفهان در عرصه های معنوی و دانش های حوزوی و بخش سوم زنان شهیده از حوزه های علمیه در 248 صفحه از سوی انتشارات هاجر در شمارگان 1000نسخه به چاپ رسیده است./1306/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات