۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۵۹۶
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه:

سربلندی خانواده طلاب در گرو جهاد علمی و تهذیبی است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با ابراز تأسف از کاستی هایی که در دوره های معارف اسلامی همسران طلاب وجود دارد، رمز سربلندی خانواده طلاب را در گرو جهاد علمی و تهذیبی طلاب دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی ظهر امروز در همایش دانش پژوهان دوره معارف اسلامی ویژه همسران طلاب «طرح کوثر» که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، با تقدیر از زحمات و تلاش های انجام شده در برگزاری کلاس های معارف اسلامی ویژه همسران طلاب، گفت: خانواده های طلاب در شهر مقدس قم غریب هستند چون از شهرهای دیگر به این شهر آمده اند و باید شرایطی فراهم شود که این تنهایی و غربت جبران شود، اگر چه این حرکت در مقابل جهاد آن ها ضعیف و کم است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور با اشاره سوره مبارکه حمد، اظهار داشت: خداوند مردم را به سه دسته تقسیم کرده است که دسته اول پیامبران و اولیای الهی، دسته دیگر مغضوبان و دسته سوم افرادی میان حق و باطل هستند.

وی با بیان اینکه برخی از توده گروه سوم گرفتار فضای تبلیغی جبهه باطل هستند، بیان داشت: در جبهه حق قرار گرفتن لوازم و هزینه هایی دارد و در جبهه باطل قرار گرفتن هم هزینه هایی در بر دارد؛ داعشی ها با تمام وجود هستی خود را در راه باطل می دادند و از طرف دیگر نیز جبهه مقاومت امثال حججی ها را داشت که جان خود را فدای جبهه حق کردند؛ دعوای اصلی بر سر توده های مردم است که نگذاریم آن ها در دام گروه باطل قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خطاب به همسران طلاب، گفت: امروز توفیقی نصیب شما شده که حقایق و معارف اهل بیت(ع) را فراگیری کرده و در زندگی خود جاری و ساری کنید و سپس از توده های مردم دستگیری انجام دهید؛ از این فرصت پیش آمده باید نهایت استفاده و بهره گیری را انجام دهید.

وی با ابراز تأسف از اینکه فضای مناسبی برای برگزاری کلاس های معارف اسلامی در اختیار همسران طلاب قرار نگرفته است، تصریح کرد: مشکلاتی که در این جلسه بیان شد مایه شرمساری بنده بود؛ رایزنی هایی در حال انجام است تا بتوانیم نکات و انتقادات ذکر شده در این جلسه را مورد بررسی قرار داده و رفع کنیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور دغدغه اصلی خود را خانواده های طلاب عنوان کرد و ابراز داشت: برای برگزاری درس اخلاق برای خانواده طلاب پیگیری های زیادی انجام شد و الحمدلله امروز این درس اخلاق با حضور پر برکت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) به همراه مهد کودک برگزار می شود.

وی در پایان به همسران طلاب توصیه کرد: اگر می خواهید سربلند باشید و فرزندانی سربلند داشته باشید، همسرانتان را تشویق کنید که در دو بعد علم و تهذیب جهاد کنند؛ اگر همسران شما در این دو بعد به قله ها رسیدند، مایه افتخار شما و فرزندان شما خواهند شد؛ پس به خاطر خودتان هم که شده همسرانتان را در این دو بعد تشویق و ترغیب کنید./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات