۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۱۶۰۳
در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه افزایش جمعیت ویژه طلاب خواهر استان چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری کارگاه افزایش جمعیت ویژه طلاب خواهر این استان خبر داد و گفت: این کارگاه با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان به میزبانی هتل لاله شهرکرد در حال برگزاری است.
کارگاه افزایش جمعیت در شهرکرد ویژه طلاب خواهر

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری کارگاه افزایش جمعیت ویژه طلاب خواهر این استان خبر داد و گفت: این کارگاه یک روزه از صبح امروز آغاز شده و تا عصر نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه بیش از 150 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران این استان حضور دارند، افزود: این کارگاه با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان به میزبانی هتل لاله شهرکرد در حال برگزاری است.

اسکندری با بیان اینکه اساتید این کارگاه از دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان دعوت شده اند، اظهار کرد: برگزاری این کارگاه در واقع لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش جمعیت و آشنایی طلاب با راهکارها و بایدها و نبایدهای این امر حیاتی است.

وی نقش حوزه های علمیه خواهران در راستای فرهنگ سازی افزایش جمعیت را غیرقابل انکار بیان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین تهدیدهای پیش روی جامعه امروز که بارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تأکید قرار گرفته، بحث تهدید نسل و بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

اسکندری اضافه کرد: مهمترین موضوع در بحث افزایش جمعیت، فرهنگ سازی است که در این میان طلاب حوزه های علمیه خواهران به دلیل ارتباط گسترده ای که با توده جامعه خصوصا بانوان دارند می توانند تأثیرگذار باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه عوامل مختلفی در بالا رفتن سن ازدواج جوانان نقش دارد، ابراز کرد: اگر سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه و فراگیر شود و مردم به دنبال امور معنوی باشند نه ظواهر دنیوی، به یقین به سمت ازدواج زود هنگام و آسان سوق داده می شوند.

این مقام مسؤول، تغییر باورهای جوانان در مسئله ازدواج را یک راهکار اساسی برای افزایش جمعیت بیان کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از جوانان ما گرفتار چشم و همچشمی و امور دنیوی در بحث ازدواج هستند، در صورتی که این بحث تنها بخش کوچکی از امر ازدواج را به خود اختصاص می دهد.

وی با تأکید یر اینکه طلاب باید به دنبال تغییر باورهای جوانان در امر ازدواج باشند، خاطرنشان کرد: طلاب باید به دنبال پیاده کردن سبک زندگی نبوی، علوی و فاطمی در جامعه باشند تا در سایه سیره و روش انبیای الهی، جوانان به سمت ازدواج آسان و زود هنگام سوق داده شوند و این از ضرورتهای امروز کشور است.

اسکندری با اشاره به اینکه مسأله افزایش جمعیت مسلمانان به ویژه شیعیان برای بقای اسلام، فرهنگ اهل ‌بیت(ع)، تداوم و استحکام انقلاب لازم است، گفت: نهادهای فرهنگی باید نسبت به افزایش جمعیت دغدغه داشته باشند و نگذارند حیات انقلاب به خطر بیافتد؛ به یقین حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگ سازی در جامعه در این راستا را وظیفه ذاتی خود می داند./9457/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات