۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۴۱۶۲۰
مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مطرح کرد؛

شیوه رسول خدا برای ایجاد وحدت میان ادیان و فرق مختلف

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با تأکید بر این که تفرقه افکنی میان تشیع و اهل تسنن توطئه دشمنان اسلام است، به بیان شیوه پیامبر اکرم برای ایجاد وحدت میان ادیان مختلف پرداخت.
حسینی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در وبینار وحدت در سیره و کلام حضرت محمد‌(ص) که در سالن همایشهای دانشگاه مجازی جامعه المصطفی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و فرا رسیدن هفته وحدت، بیان داشت: حفظ وحدت جامعه اسلامی بیش از هر مسأله اجتماعی در سیره و گفتار نبی اکرم(ص) نمود دارد.

حجتالاسلام والمسلمین شاهرودی با قرائت آیه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ اُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللّهَ کَثِیراً»، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 21 سوره احزاب، پیامبر عظیم الشأن اسلام را به صورت مطلق نیکوترین سرمشق برای الگوبرداری و اقتداء مردم سراسر جهان معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به این که ویژگی‌های اخلاقی ممتاز پیامبر اکرم(ص) منجر به جذب همه ادیان و فرقهها به ایشان شده است، تصریح کرد: سفارش به وحدت تا جایی پیش رفته است که در انجام فرایض عبادی مانند نماز جماعت نیز به یک تأکید تبدیل‌شده است.

وی با بیان این که منافقان حتی در دوران پیامبر اکرم(ص) نیز به دنبال ایجاد تفرقه میان آحاد جامعه بودند، گفت: همه ادیان بندگی خدا را میکنند، از این رو تفرقهافکنی میان ادیان و فرق مختلف دینی خیانت به اسلام و مسلمین است.

عضو مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به شیوه رسول خدا(ص) به ایجاد وحدت میان ادیان و فرقههای مختلف، خاطرنشان کرد: همان طور که خداوند در قرآن کریم فرموده است؛ «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...»، پیامبر اکرم(ص) هرگز راهی را که موجب تفرقه و اختلاف میان مسلمانان بشود، انتخاب نکرد.

وی با اشاره به این که در مطالعه سیره پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) به اهمیت بالای اتحاد میان امت اسلامی پی میبریم، عنوان کرد: رسول خدا(ص) برای حفظ وحدت اسلامی نسبت به بسیاری از مسایل اجتماعی چشم پوشی میکردند.

مسؤول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: حضرت زهرا(س) پیروی از امامان معصوم(ع) را عامل جلوگیری از تفرقه و ایجاد نظم و نظام در جامعه می‌دانست و این خود نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه وحدت در جامعه است.

وی با تأکید بر این که تفرقه افکنی میان تشیع و اهل تسنن توطئه دشمنان اسلام است، گفت: دشمنان میکوشند تا با ایجاد دو دستگی و نفاق میان مسلمانان به پروژه اسلامی هراسی دامن بزنند./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات