۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۴۱۶۲۳
معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی:

قرآن کریم بهترین سد در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه قرآن کریم بهترین سد در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: سعادت و خوشبختی انسان در گرو انس با قرآن کریم و اطاعت محض از فرامین الهی است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) امروز با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری و جمعی از فعالان قرآنی در تالار شیخ صدوق(ره) این آستان مقدس برگزار شد.

در این مراسم عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان از همان ابتدای خلقت با تهدیدات و مخاطرات فراوانی رو به رو شد.

وی افزود: ابلیس ابتدا با خدعه و نیرنگ به عنوان نصیحت حضرت آدم(ع) و حضرت هوا(س) را گمراه کرد اما ادبیات او برای سایر انسان‌ها تغییر یافت و قسم یاد کرد همه انسان‌ها را از مسیر الهی منحرف و خارج کند.

سلیمی با بیان اینکه تهدید و قسم یاد کردن شیطان برای گمراهی بشر یک امر جدی و واقعی است، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ ابلیس همانند خون در رگ‌های انسان جریان دارد؛ سعادت و خوشبختی انسان در گرو انس با قرآن کریم و اطاعت محض از فرامین الهی است.

معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) با تاکید بر اینکه امروز جوانان قرآن آموز ما همانند یک استاد تمام عیار هستند، گفت: کلام نورانی قرآن همانند سدی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌رود که می‌تواند جوانان را در برابر وساوس شیطانی حفظ کند.

وی با بیان اینکه امروز 19 حافظ کل قرآن کریم تجلیل می‌شوند، عنوان کرد: تجلیل از حافظان قرآنی خدمت به خود قرآن کریم است.

سلیمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، گفت: این حرکت عظیم نیاز به حمایت ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط دارد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات