۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۶۵۴
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم:

سرمایه گذاری در عرصه فناوری یکی از راهکارهای کاهش بیکاری است

هانی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروزی این است که جوانان به دنبال این هستند تا افرادی از راه برسند و برای آنها شغل ایجاد کنند، گفت: این فرهنگ اشتباه است، چراکه جوانان می توانند همانند بسیاری از استارت آپ ها تلاش کرده و موفق شوند.
سید حسن هانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن هانی در نشست خبری سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات استان قم که امروز در اتاق جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری قم اطلاعات استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات استان قم رشد 50 درصدی داشته ایم، گفت: حوزه ارتباطات در میان سایر حوزه های کشور از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه استفاده از گوشی های همراه سبب کاهش استفاده از تلفن های ثابت شده است، اظهار داشت: در قم هر واحد مسکونی یک خط ثابت داشته و به ازای هر 100 نفر 110 سیم کارت همراه وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه 55 درصد ترافیک مصرفی مردم، داخلی بوده و استفاده از ترافیک خارجی رو به کاهش است، باید محتواهای فرهنگی حوزه فناوری اطلاعات باید افزایش پیدا کند؛ افزون بر فرصت های فرهنگی که پیش رو داریم باید دقت کنیم که این مسأله به لحاظ اقتصادی و کاهش بیکاری در جامعه نیز مؤثر است.

هانی با اشاره به اینکه امروزه در جامعه با چالش اشتغال روبه رو هستیم، عنوان کرد: در گردهمایی آینده قصد داریم تا گروه دانشجویان، فارغ التحصیلان و کسانی که به نوعی به دنبال کار هستند و گروه سرمایه گذاران و کسانی که به دنبال بهره برداری از سرمایه خود هستند را با ظرفیت حوزه فناوری آشنا کنیم تا در زمینه کاهش بیکاری و اشتغال زایی مؤثر باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم خاطرنشان کرد: امروزه بهره های بانکی رو به کاهش است و برخی از طریق سکه و غیره می خواهند سود ببرند، اما باید گفت که این راه هم محدود است و طی چند ماه آینده با محدودیت رو به رو خواهد شد، اما عرصه فناری بسیار جای سرمایه گذاری دارد و افزون بر این بهره برداری بسیاری می توان از آن داشت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروزی این است که جوانان به دنبال این هستند تا افرادی از راه برسند و برای آنها شغل ایجاد کنند؛ این فرهنگ اشتباه است، چراکه جوانان باید با تلاش مستمر سعی کنند برای خودشان شغل ایجاد کرده و موفقیت حاصل کنند؛ امروزه این وظیفه متولیان فرهنگی و رسانه ها است که در جهت این مسأله فرهنگ سازی کنند.

هانی با بیان اینکه شهر مقدس قم بزرگترین مرکز مذهبی فرهنگی کشور و بلکه جهان تشیع است، ابراز داشت: در در این گردهمایی قصد داریم از تجربیات افراد موفق در حوزه استارتاپ ها استفاده کرده و به جوانانی که خواهان ورود به این عرصه هستند، منتقل کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با تأکید بر اینکه جوانان امروزی باید جنگنده بوده و روحیه مطالبه‌گری داشته باشند، اظهار داشت: امروزه باید جوانان تلاش مستمر داشته باشند و در این راه باید شکست ها را تحمل کنند؛ به بیان دیگر طاقت زمین خوردن و قوت بلند شدن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کاربران برای ثبت شکایات در زمینه ارتباطات می توانند به سامانه www.195.ir مراجعه کنند، بیان کرد: در راستاي افزايش سطح رضايت مشتريان زيرمجموعه­ هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از طريق ارتباط با مشتركين نهايي، این سامانه پاسخگويي  در آذر ماه سال 1392 به دستور مقام عالي وزارت راه­ اندازي شد و كليه مشتركين گرامي مي­توانند با مراجعه به سايت  درخواست ملاقات با مقام عالي وزارت، درخواست، شكايت، انتقاد، پيشنهاد يا تشكر خود را در خصوص خدمات ارائه شده­ زيرمجموعه­ هاي اين وزارتخانه كه داراي مشترک و كاربر نهايي هستند ثبت کنند.

هانی از اجرایی شدن طرح رجیستری از 15 آذرماه سال جاری در قم خبر داد و گفت: این طرح برای این است که از ورود گوشی های قاچاق در کشور جلوگیری شود؛ افراد به هنگام خرید گوشی باید از فروشنده بخواهند کد «MMI» را به آنها تحویل دهد و یا روی فاکتور درج کند تا اگر مشکلی پیش آمد بتوان از طریق این کد پیگیر قضیه بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در پایان یادآور شد: دولت حدود 10 تا 15 درصد اشتغالی که باید ایجاد کند را در عرصه فناوری قرار داده است؛ بنابراین علاقه مندان به فعالیت در این عرصه برای دریافت تسهیلات می توانند به اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند./841/پ202/س

ارسال نظرات