۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۶۶۲
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی:

رسول اکرم کامل‌ترین الگو در میدان انسانیت است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: حضرت محمد (ص) انسان کامل و تمام‌عیاری است که یک‌تنه در میدان علم و عمل و کسب فضیلت و کمال، به قله انسانیت رسید؛ به همین دلیل شایستگی و لیاقت احراز آخرین سفیر الهی را پیدا کرد.
حجت الاسلام احمدی - استاد حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت، با بیان اینکه رسول خدا، اسلام مجسم است، افزود: اسلام مجموعه‌ای از عقاید دینی محاسن و مکارم اخلاقی عبادت و پرستش و خدمت به خلق است.

وی ادامه داد: مسلمانان صدر اسلام چون این حقیقت را یافته بودند که اسلام در حوزه عمل و همراه با گفتمان، در شخص پیامبر رحمت متجلی شده است، سعی می‌کردند حتی‌المقدور همه جا ملازم و همراه او باشند تا دین را در شکل عینی و عملی و قولی آن حضرت بیاموزند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: شاید قسمت آغازین آیه «نفر» به همین علت نازل شده باشد تا از بسیج عمومی مسلمانان به‌سوی مدینه ممانعت به عمل آورد، در سوره برائت می‌فرماید: «وما کان المومنون لینفروا کافة» نباید همگان به‌سوی مدینه کوچ کنند تا احکام، عقاید و اخلاقیات اسلامی را بیاموزند؛ بلکه از هر طایفه، جمعی باید گزینش و بسیج شوند و در مجموعه دین فهم عمیق پیدا کنند تا به میان قوم خود برگردند و آنان را بیدار کنند.

وی اظهار کرد: بی‌گمان علاقه پیر و جوان به کوچ کردن همگانی به مدینه، به دلیل اشتیاق تفقه در دین بوده نه شرکت در جنگ و جهادی که به گفته قرآن «وهو کره لکم قتال»؛ جنگ با دشمن را معمول مردم مکروه و سخت می‌شمردند و برای آمادگی به تبلیغ و توجیه و بسترسازی نیاز داشتند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: بلکه بسیج مردم در این آیه، با اشتیاق فهم عمیق از دین جدید صورت می‌گرفت؛ حتی بسیاری از صحابه، همسران خود را به خانه‌های آن حضرت می‌فرستادند تا رفتار آن یگانه دهر را با اهل و عیالش مشاهده و به شوهرانشان منتقل کنند تا آنان احکام دین را در راستای حقوق خانواده آموخته باشند و همگی رفتار اسلامی را با زن‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: آن حضرت انسان کامل و تمام‌عیاری است که یک‌تنه در میدان علم و عمل و کسب فضیلت و کمال، به قله انسانیت رسید؛ به همین دلیل شایستگی و لیاقت احراز آخرین سفیر الهی و بهترین رهبر جوامع بشری را پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: مگر نه این بود که در جاهلیت و پیش از رسالت، در ابتدا امت عرب او را محمدامین لقب دادند سپس فرمان رسالت را خدای متعال به وی عطا کرد، «والله اعلم حیث یجعل رسالته»؛ خداوند می‌داند رسالتش را در چه جایی و چه شخصیتی قرار دهد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات