۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۴۱۶۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

علمای اسلام باید محور وحدت مسلمانان باشند

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه علمای اسلام باید محور وحدت مسلمانان باشند، گفت: وحدت تئوری امام راحل برای بازگشت اقتدار و انسجام امت اسلام در برابر دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام داداش زاده

حجت الاسلام محمد داداش زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه وحدت تئوری امام راحل برای بازگشت اقتدار و انسجام امت اسلام است،‌ اظهار داشت: تحقق وحدت خنثی گر توطئه های استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه دشمن با بهره گیری از اختلافات قومیتی و مذهبی به دنبال آن است که امت اسلام و کشورهای اسلامی را در ناامنی و تشتت نگه دارد، گفت: مقابله این مسأله هوشیاری امت مسلمان به ویژه علمای مذاهب اسلامی را لازم دارد، علمای اسلام باید محور وحدت امت اسلام باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اختلافات جزئی فقهی مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: اختلافات مذاهب اسلامی در برابر موارد مورد اتفاق ناچیز و قابل توجه نیست، اصول قابل قبول در مذاهب مشترک است که می تواند مبنای وحدت امت اسلام باشد.

وی با بیان اینکه امت اسلام و علمای دین باید با همیاری و همکاری یکدیگر به سمت انسجام کشورهای اسلامی برای حفظ اسلام حرکت کنند، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید در برابر دشمنان اسلام قرار گیرند، چرا که در آیین محمدی حرمت خون مسلمان بر مسلمان واجب است.

حجت الاسلام داداش زاده ابراز داشت: همین اهمیت مسأله وحدت و ترکیب جمعیتی استان آذربایجان غربی که متشکل از برادران شیعه و سنی است سبب شد تا بخشی از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی به امر وحدت متوجه باشد تا شاهد نزدیکی هر چه بشتر مذاهب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم از سوی اداره تبلیغات اسلامی در شهرهای مختلف با حضور بزرگان و شخصیت های برجسته علمی و تأثیر گذار هر شهر، گفت: قرآن خود مبنای وحدت و مورد قبول تمام مذاهب اسلامی است و از این رو محور برنامه های سازمان تبلیغات قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری کارگاه های قرآن پژوهی تحت عنوان «وحدت شاهرگ جهان اسلام» در شهرهایی با ترکیب جمعیت شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: در نهایت همایشی با همین عنوان به مناسبت هفته وحدت برگزار خواهد شد./۸۵۴/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات