۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۶۹۳
مدیر مؤسسه سفیران سرزمین آفتاب خبر داد؛

برگزاری دومین دوره تخصصی تربیت مربی نهج البلاغه در اصفهان

حجت الاسلام قیصری از برگزاری دومین دوره تخصصی تربیت مربی نهج البلاغه در اصفهان خبر داد و گفت: دوره در سطح درجه یک کشوری و با بهره گیری از بهترین اساتید برگزار می شود و امکان پخش آنلاین نیز فراهم شده است.
نهج البلاغه

حجت الاسلام محمد قیصری، مدیر مؤسسه فرهنگی سفیران سرزمین آفتاب، ‏در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره دومین دوره تخصصی تربیت مربی نهج البلاغه در اصفهان با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، گفت: متأسفانه نهج البلاغه امروز در جامعه ما غربت آشکاری دارد و رهبر معظم انقلاب هم توصیه هایی را برای پرداختن به نهج البلاغه و بسط نهج البلاغه خوانی در جامعه دارند که به همین دلایل مؤسسه سفیران سرزمین آفتاب سعی کرد تا از طریق برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نهج البلاغه گامی در این جهت بردارد.

وی ادامه داد: در آبان ماه سال 1395 نخستین دوره تخصصی تربیت مربی نهج البلاغه در اصفهان با بهره گیری از اسانید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد و با شرکت 80 نفر این دوره تا هشتم آذرماه 96 ادامه داشت، با مشورت ها و ارزیابی هایی که داشتیم تصمیم گرفتیم تا دومین دوره را هم برگزار کنیم، اما این دوره جدید از وزن علمی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و معاون پژوهش دانشگاه علوم و معارف قم دبیری علمی این دوره را پذیرفته اند.

مدیر مؤسسه فرهنگی سفیران سرزمین آفتاب اظهار داشت: در این دوره از بهترین اساتید کشوری در حوزه نهج البلاغه استفاده خواهیم کرد و این دوره در دو ترم تعریف شده که ترم اول 96 ساعت و برای آشنایی با نهج البلاغه از 9 آذر تا 17 اسفند 96 است.

حجت الاسلام قیصری ابراز داشت: دوره به صورت هفتگی و پنجشنبه ها از 8 صبح تا 2 بعد از ظهر برگزار می شود، همچنین دوره به صورت آنلاین و بین المللی پخش خواهد شد و علاقمندان می توانند از طریق کانال تلگرامی «سفیران نهج البلاغه» هم زمان این کلاس ها را دنبال کنند، ترم دوم دوره از اردیبهشت ماه سال آینده شروع می شود و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

رابطه قرآن و نهج البلاغه، زیباشناختی و فضای ‏صدور روایات در نهج البلاغه از سرفصل های دوره ‏هستند

وی در خصوص نحوه ثبت نام و استقبال از دوره، گفت: حدود 200 نفر برای شرکت در این دوره درخواست داده اند که البته همه افراد پذیرفته نشدند، اما افرادی از استان های دوردست از اصفهان در این دوره حضور دارند که با میل و رغبت فروانی هم به صورت حضوری در کلاس های آموزشی شرکت می کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی سفیران سرزمین آفتاب اظهار داشت: هم اکنون کلاس های دوه در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده بانو امین در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود و مباحث دوره تحت اشراف دانشگاه قرآن و حدیث قم قرار دارد.

حجت الاسلام قیصری بیان داشت: شناخت نهج البلاغه، سیر مطالعاتی نهج البلاغه، مرور اجمالی، تاریخ امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه، منبع شناسی، رابطه قرآن و نهج البلاغه، کارگاه روش تحقیق در نهج البلاغه، تصویرسازی و زیباشناختی نهج البلاغه و فضای صدور روایات در نهج البلاغه از جمله سرفصل های این دوره هستند./869/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات