۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۴۱۶۹۵
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها:

هدایتگری دینی، فرهنگی و سیاسی اهداف اصلی روحانیان است

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر اینکه طلاب نباید اهداف خود از حوزوی شدن را فراموش کنند، گفت: هدایتگری دینی، فرهنگی و سیاسی و غمخواری با مردم اهداف اصلی حوزه و روحانیت است.
حجت الاسلام غفوری حجت الاسلام حبیب الله غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس گفت: همه طلابی که وارد حوزه می شوند در بدو ورود اهداف والایی را دنبال می کنند اما به مرور زمان بسیاری از طلاب هدف خود از ورود به عرصه طبلگی را فراموش می کنند.

وی در ادامه افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که در پاسخ به سؤال یکی از طلاب حوزه علمیه تهران مطرح کردند؛ وظایف علمای دین همان وظایف انبیا و اوصیا است که خداوند بر عهده علما قرار داده است چنانچه نخستین وظیفه عالمان، هدایتگری دینی و فرهنگی است که باید جامعه و مردم را از لحاظ فرهنگ و اعتقادات به سوی اعتلا ببرند و جلوی انحرافات را بگیرند. 

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها تصریح کرد: هدایتگری سیاسی دیگر عرصه فعالیت عالمان دینی است، ممکن است جامعه در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه شود و عالمان دینی وظیفه دارند مردم را هدایت و راهنمایی کنند.

حجت الاسلام والملسمین غفوری، ارائه خدمات اجتماعی را وظیفه دیگر عالمان دینی دانست و بیان کرد: علمای دینی در طول تاریخ، غمخوار مردم بوده اند و هرجا که مشکلی برای مردم پیش می آمد در حل و فصل مشکلات مردم پیشقدم بوده اند.

وی همچنین با اشاره به سابقه طولانی ارائه خدمات اجتماعی علمای دینی به مردم گفت: در زلزله اخیر نیز روحانیت نقش بسزا و بی بدیلی در خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور داشتند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها تاکید کرد: طلاب در طول دوره تحصیل در حوزه علمیه، هدف خود از طلبگی را فراموش نکنند و اهداف خود را کوچک نشمارند چراکه اهداف طلبگی، اهدافی بسیار بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اضافه کرد: اهمیت اهداف طلبگی آن قدر بزرگ و مهم است که عالمان دینی در عصر غیبت نقش و وظیفه تمامی انبیا و اوصیا بر دوششان نهاده شده است.

وی تاکید کرد: درحال حاضر، سخت ترین و حساس ترین دوران بر حسب روایات است، در این دوره، به دلیل عدم حضور امام معصوم(ع)، زمینه گمراه شدن افراد خیلی زیاد شده است و به همین دلیل خداوند نقش اولیا و اوصیای الهی را بر عهده عالمان دینی گذاشته است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها بیان کرد: نقش طلاب و روحانیان در جامعه نقش بسیار مهمی است، هر چند ممکن است به ما حرف بی ربط هم بزنند اما بدانید هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه ایشان را استهزاء کردند، اهانت هایی که به پیامبر(ص) می شد با آنچه که برای ما پیش می آید به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ابراز داشت: اگر کسی برای رضای خدا در مسیر طلبگی قرار گیرد این جایگاه در عالم خلقت جایگزین ندارد، در روایات نیز آمده است که اگر کسی برای خدا درس خواند و آنچه را که فراگرفته به دیگران یاد دهد در آسمان ها از وی به عظمت یاد می کنند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ادامه داد: اصل خلقت آدم در آسمان هاست نه در عالم ماده، بنابراین ارزشمند ترین عزت عزیز شدن در عالم معنا است که تلألو آن در زمین هم دیده می شود نکته دیگر اینکه در زمین به عظمت یاد کردن اعتباری ندارد چون نیت ها و اخلاص افراد معلوم نیست اما آن چه که در آسمان به عظمتش شهادت داده می شود حقیقت محض است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به طلاب گفت: با اعتماد و باور به خدای متعال، خالصانه و مخلصانه در حوزه های علمیه پای کار دین بایستید و به این امر مهم اعتقاد داشته باشید که خدواند در همه عرصه ها دستگیری می کند./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات