۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۴۱۷۰۳
از سوی دفتر ‌آیت الله نظری؛

مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی در ساری برگزار شد

مراسم ترحیم آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری از سوی دفتر آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم بزرگداشت آیت الله سید علی اکبر سجادی(ره) دوشنبه شب از سوی دفتر آیت الله نظری خادم الشریعه با حضور جمع کثری از روحانیان، طلاب، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع ساری برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در این مراسم به نقش مهم علمای شیعه در حفظ دین اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه در رغم همه سختی ها  وفشارهایی که در طول تاریخ متحمل شده اند، همواره پاسدار ارزش های الهی بوده اند.

وی با بیان این که علمای شیعه در طول تاریخ کارکردهای بسیار مثبتی در رشد و تعالی جامعه دینی داشته اند، خاطرنشان کرد: علمای دین مهم ترین و اثرگذارترین حافظان ارزش های اسلام راستین در جامعه بوده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در ادامه سخنان خود از عالمان دینی به عنوان پیشگامان دفاع از دین و ارزش های الهی در جامعه یاد کرد و گفت: علما در طول تاریخ  هیچ گاه در برابر انحراف های جامعه سکوت نکرده اند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دفاع و حراست از ارزش ها و احکام دین همواره مهم ترین رسالت روحانیت اصیل بوده است، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی امروز اسلام ناب مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای شیعه در تاریخ پرفرازونشیب شیعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و بزرگان دینی در دوران غیبت حافظان شریعت محمدی هستند، تصریح کرد: در دوران غیبت که مردم امام دسترسی ندارند برای رسیدگی به امور دینی خود به عالمان دین رجوع می کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عالمان دینی در راه صیانت از دین همواره از خودگذشتگی کردند، افزود: دانشمندان صاحب تقوا و علم در مکتب اسلام صاحب مقامی هستند كه بعد از پیامبران و امامان(ع) كسی به مرتبه آنان نخواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود به سخنی از امام صادق(ع) در بیان مقام عالمان دینی اشاره کرد و گفت: آن امام همام فرمودند« ملائكه بال‌های خود را برای طالب علم می گسترانند و موجودات زمین و آسمان برای او استغفار می‌كنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که فضیلت عالم بر عابد همانند ماه شب چهارده بر دیگر ستارگان است، تصریح کرد: وجود عالمان دین در هر جامعه برکات و اثرات مطلوبی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اگر عالمان دین نبودند امروز اسلام ناب و حقیقی در جامعه تحریف شده و خدشه دار بود، خاطرنشان کرد: علما  در ادوار مختلف عزتمندانه و مقتدرانه در برابر هر گونه انحرافی از سوی دشمنان ایستادند و از اصل دین دفاع و حراست کردند.

وی با اشاره به این که در طول تاریخ دشمنان و بدخواهان دین همه توان خود را برای تحریف اسلام حقیقی به کارگرفته بودند، گفت: اما علما با هوشیاری و بصیرت بالا ضمن پاسخگویی به شبهات مطرح شده، مانع از تحریف دین در جامعه شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که علما همواره با قلم و زبان رسای خود پاسخگوی مناسبی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بودند، خاطرنشان کرد: علما در برخی مواقع حتی دست به سلاح بردند و از هویت و اساس دین دفاع کردند که نمونه آن را می توان به نهضت پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با اشاره به این که علمای شیعه همواره در بسیاری از حرکت های مردمی و انقلابی پیشگام بودند، تصریح کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز با حضور، همراهی و هدایت های علما و بزرگان دینی آغاز و به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه اررزشمند آیت الله سجادی نوری(ره) اشاره کرد و با بیان این که عمر با برکت این عالم وارسته صرف اعتلای دین و انقلاب شد، گفت: این عالم وارسته از شاگردان آیت الله بروجردی و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که عمری برای حفظ دین و ارزش های اسلامی تلاش کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری همچنین با تأکید براین که آیت الله سجادی نوری (ره) به هیچ عنوان دلبسته دنیا و زرق و برق های آن نبود، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته تنها دلداده خداوند متعال بود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که زهد، تقوا و مردم داری مهم ترین ویژگی آیت الله سجادی(ره) بود، تصریح کرد: این شخصیت برجسته حتی لحظه ای از یاد خداوند متعال غافل نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره اخلاقی چنین شخصیت بزرگی می تواند بهترین الگو برای جامعه امروز باشد، خاطرنشان کرد: رحلت این عالم وارسته به حتم ثلمه ای بزرگ برای جامعه روحانیت و حوزه های علمیه خواهد بود.

گفتنی است، آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری، جمعه هفته گذشته بر اثر بیماری در سن ۸۵ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در شهرستان نور به خاک سپرده شد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات