۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۵۴۱۷۱۵
نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد؛

عمل به مبانی صحیفه سجادیه راهگشای حل مشکلات جامعه

آیت الله نعیم آبادی رفع مشکلات جامعه را با عملی ساختن مبانی صحیفه سجادیه امکان‌پذیر خواند و خواستار اهتمام بیش از پیش به معارف اهل بیت(ع)در جامعه شد.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در آیین افتتاحیه دومین دوره آموزشی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که شب گذشته در این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه همه مشکلات جامعه با عملی ساختن مبانی صحیفه سجادیه قابل حل است، گفت: با کمال تأسف باید گفت که نسبت به این کتاب و سایر مبانی و معارف اهل بیت(ع) مقداری غفلت ورزیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه عاشورا تنها یک صحنه ایثار نیست، بلکه یک مکتب است، اظهار داشت: عاشورا یک تعلیقه نیست، بلکه متن است و ما هنوز به این جریان عظیم به عنوان یک متن نگاه نکرده ایم.

وی ادامه داد: امروزه برخی می پندارند امام زمان(عج) دست روی دست گذاشته اند و کاری نمی کنند؛ این نگاه اشتباه است چراکه ایشان نیز همانند سایر معصومین(ع) وظیفه امامت امت اسلامی را بر عهده دارند و به یقین به یکایک آنها عمل می کنند.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: جرج جرداق در وصف امام علی(ع) می گوید «من در طول تاریخ کسی را نمی شناسم که مثل علی(ع) دموکراسی را به معنای واقعی تفسیر کرده و بدان عمل کرده باشد؛ عشق من به علی(ع) عشق من به عدالت است»؛ این نگاه نسبت به اهل بیت(ع) باید در جامعه نیز ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه با مبانی دین نباید گریزی برخورد شود، ابراز داشت: دشمنان اسلام امروزه راه حمله و هجمه فرهنگی را در پیش گرفته اند؛ بهترین راه مقابله با این حمله مطالعه کردن است، اما متأسفانه فرهنگ مطالعه کردن در جامعه مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: روز قیامت در قبال مردمی که معارف اهل بیت(ع) به آنها نرسیده است، مسؤول هستیم؛ بنابراین باید متون دینی را به زبان های مختلف ترجمه کنیم و در اختیار مردم جهان قرار دهیم، چون مردم همانند سردمدارانشان نیستند و اگر حق به آنها رسانده شود، آن را می پذیرند.

آیت الله نعیم آبادی در پایان یادآور شد: تجربه ثابت کرده است که کلام اهل بیت(ع) جاذبه دارد و سبب می شود که مردم پاسخ همه شبهات خود را بگیرند و قانع شوند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات