۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۱۷۴۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزه علمیه مسؤول معرفی اسلام اصیل به جوانان غربی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی، گفت: اگر از ما بپرسند الآن چه کسی باید دین را به جوانان اروپا معرفی کند، جواب این است که حوزه‌های علمیه این وظیفه را دارند.
حجت الاسلام سالاری مکی حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با رابطان فرهنگی مدارس علمیه استان، با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی ویژه حوزه و روحانیت در بطن جامعه، اظهار کرد: حوزه علمیه در مناسبت‌های روزانه، ملی و چه مناسبت‌های بین‌المللی در کجای کار قرار دارد؟

وی افزود: مثلاً در زمین‌لرزه اخیر در غرب کشور حوزه علمیه کمک‌هایی را از مدارس علمیه جمع‌آوری کرد و به کمیته امداد تحویل داد که این اقدام مصداقی از نقش‌آفرینی شایسته بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی گسترده‌تر حوزه علمیه، اظهار کرد: در قرآن می‌خوانیم که وقتی دو لشکر موسی و فرعون با هم رو به رو شدند اصحاب موسی گفتند: اینک به دست فرعونیان خواهیم افتاد، «فَلَمَّا تَرَاءَی الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَی إِنَّا لَمُدْرَکونَ» حضرت موسی فرمود: «قالَ کلّاً إِنَّ مَعِی رَبّی سَیهدینِ»؛ چنین نیست یقیناً پروردگارم با من است و به‌زودی مرا هدایت خواهد کرد. «فَأَوْحَینَا إِلَیٰ مُوسَیٰ أَنِ اضْرِب بِّعَصَاک الْبَحْرَ فَانفَلَقَ فَکانَ کلُّ فِرْقٍ کالطَّوْدِ الْعَظِیمِ»؛ ما به موسی وحی کردیم که عصای خود را به دریای نیل بزن، چون زد دریا شکافت و آب هر قطعه دریا مانند کوهی بزرگ بر روی هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: وقتی در این آیات دقت می‌کنیم می‌بینیم که این آیات چقدر شبیه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی است، در این وضعیت که همه علیه اسلام شمشیر کشیدند و داعش صهیونیستی آمریکایی کاری کرده است که هر کسی می‌خواهد به اسلام فکر کند ابتدا عملکرد داعش را می‌بیند اهمیت نامه رهبری به جوانان غربی روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اگر از ما بپرسند الآن چه کسی باید دین را به جوانان اروپا معرفی کند، جواب این است که حوزه‌های علمیه این وظیفه را دارند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت رابطان فرهنگی مدارس علمیه در این راستا، اظهار کرد: حدود 40 نفر در مدارس علمیه خراسان شمالی به‌عنوان رابطان فرهنگی ثبت‌نام کردند که این افراد می‌توانند رهبری جریان فکری در استان را بر عهده داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که بتوانید اطلس فرهنگی مدارس علمیه استان را ترسیم کنید، ادامه داد: می‌توانیم سیر مطالعاتی در مدرسه راه بیندازیم به‌عنوان مثال آثار حضرت امام خمینی(ره) را مطالعه کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه جهاد به معنای بذل الوسع است؛ یعنی هرچه می‌توانید کار انجام دهید، اظهار کرد: وقتی طلبه‌ها به مناطق زلزله‌زده می‌رفتند یا در اردوهای جهادی به همراه مردم برای درو کردن گندم و جو می‌رفتند، به همین بهانه به تصحیح قرائت هم می‌پرداختند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود رابطان فرهنگی مدارس علمیه استان در این مسیر قدم بردارند تا در تحقق آنچه مدنظر رهبری برای توسعه حوزه علمیه استان بود، نقش داشته باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات