۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۱۷۵۷
دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

استفاده از شیوه‌های نوین تدریس عامل مهمی در پویایی حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: استفاده اساتید مدارس علمیه از شیوه‌های نوین تدریس عامل مهمی در پویایی و تحول حوزه علمیه است.
حجت الاسلام سالاری مکی حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با اساتید خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد، با تشکر و قدردانی از زحمات اساتید مدارس علمیه، بر اهمیت آموزش پژوهش محور در مدارس تأکید کرد.

وی تصریح کرد: افزون بر این لازم است مباحث فرهنگی تهذیبی طلاب و بهره‌گیری از روش‌های نوین در تدریس بیش از گذشته مدنظر اساتید مدارس علمیه استان باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده اساتید مدارس علمیه از شیوه‌های نوین تدریس عامل مهمی در پویایی و تحول حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی همچنین با اشاره به اهمیت ساماندهی اساتید خواهر و اخذ مجوز تدریس، افزود: آموزش‌های مجازی و غیرحضوری بهترین فرصت برای استفاده اساتید از مباحث علمی و شیوه‌های تدریس نوین در راستای ارتقای سطح علمی است.

در ابتدای این نشست خانم زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه ارائه کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای تحول و تحقق حوزه انقلابی پرداختند.

لازم به ذکر است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت.

شایان‌ ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات