۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۴۱۷۸۷
آیت الله نوری همدانی:

اجرا نکردن دستورات قرآن علت اصلی مشکلات جهان اسلام است

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم التزام عملی مسلمانان به قرآن کریم، علت عمده مشکلات جهان اسلام را اجرا نکردن دستورات این کتاب الهی دانست.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از پاسداران سپاه تهران که پیش از ظهر امروز در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت آشنایی با تاریخ پیامبر(ص) عنوان کرد: ما باید با تاریخ پیامبر(ص)، زندگی آن حضرت و جهات مختلف نبوت و معجزات ایشان آشنا باشیم.

وی افزود: قرآن به عنوان مهم‌ترین معجزه پیامبر(ص) است که باید با انس و آشنایی با آن، علاوه بر درک الفاظ و ترجمه قرآن، به معارف آن نیز توجه کنیم چراکه این معارف با هدف تحول در جامعه از سوی خداوند بیان شده اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید اگر شک و تردید نسبت به قرآن دارید، یک سوره شبیه آن را بیاورید که با گذشت بیش از 14 قرن کسی نتوانسته این کار را انجام دهد چراکه قرآن معجزه الهی است و با نبوغ بشری متفاوت است.

وی قرآن را معجزه ای جاوید دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم در همه ابعاد زندگی دستوراتی را بیان کرده و دارای اعجاز جاودانه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دشمن شناسی در قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن دشمنان را به ما معرفی کرده است اما مسلمان ها به مفاهیم قرآنی توجه نمی کنند و مشاهده می کنیم که عربستان سعودی که هرساله چند میلیون نسخه قرآن چاپ می کند، به سخن قرآن درباره دشمنی با یهود و نصارا و دیگر دشمنان بی توجه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: امروز عربستان سعودی نوکر آمریکا و صهیونیست ها است و علت عمده مشکلات جهان اسلام به این دلیل است که به قرآن عمل نکرده اند.

وی تأکید کرد: راه سعادت انسان و جوامع در شناخت قرآن، مکتب، اخلاق و کارهای پیامبر(ص) است و ما باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: انقلاب ما انقلابی دینی بوده و رمز در صحنه بودن و حفظ انقلاب، انتظار ظهور است و اگر کسی با فکر و فرهنگ انتظار بمیرد مانند کسی است که در رکاب امام عصر(عج) بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده همواره توصیه کرده ام که دفتر تبیان، صحیفه نور و وصیت نامه امام خمینی(ره) به عنوان کتاب های بالینی ما مورد مطالعه قرار گیرد و توجه ویژه ای نیز به تهجد و شب زنده داری و نماز شب و نماز اول وقت صورت گیرد./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات