۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۴۱۷۹۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیامبر اسلام احیاگر ارزش های والای اخلاقی و انسانی در جامعه بودند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام احیاگر ارزش های والای اخلاقی و انسانی در آن دوران بودند، گفت: تا پیش از بعثت پیامبر انسانیت و اخلاق در میان اعراب آن زمان به فراموشی سپرده شده بود؛ اما پیامبر اسلام با اقدامات تبلیغی و اصلاحی خود، اخلاق را به صحنه جامعه بازگرداند.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام در ساری برگزار شد از پیامبر گرامی اسلام به عنوان بزرگ ترین هدایت گر بشریت یاد کرد و گفت: با میلاد نبی مکرم اسلام باران رحمت، زمین دل های خشک بشریت را سیراب کرد و نور محمدى عالم ملك و ملكوت را منور کرد. 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام بسترساز حوادث شگرف و تحولات مهمی در جامعه بشری شد، افزود: ولادت پیامبر گرامی اسلام موجب بسط عدالت شده و منشأ حرکت به سوی برچیدن اساس ظلم و ستم در جامعه شد.

 پیامبر گرامی اسلام بزرگترین تجلی عالم بشریت است

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از پیامبر گرامی اسلام به عنوان بزرگترین تجلی عالم بشریت یاد کرد و بیان داشت: شأن قرآن متجلی از شأن نبی مکرم اسلام است و امروز یکی از مهم ترین وظایف امت اسلامی حرکت در همان مسیری که نبی مکرم اسلام در آن گام برداشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مقام و جایگاه بلند نبی مکرم اسلام به حدی است که کسی جز خداوند متعال نمی‌تواند او را ستایش کند، تصریح کرد: برای شناخت دقیق نبی مکرم اسلام باید به کلام الهی مراجعه کنیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود از نبی مکرم اسلام به عنوان پیام آور وحدت، محبت، خوبی ها و آرامش در جامعه یاد کرد و بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام آرامش و عقلانیت را به جامعه بشری بازگرداند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که هفدهم ربیع الاول طلوع نوری است که دریچه‌های روشنی و انسانیت را به روی بشریت گشود، خاطرنشان کرد: میلاد با سعادت نبی مکرم به مفهوم انسانیت تا اوج معنا بخشید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت محمد(ص) در دوره ای به مقام شامخ پیامبری رسید که مردم آن دوران از اوج جهالت و نادانی به سر می بردند، گفت: پیامبر گرامی اسلام با تحمل مصائب و مشکلات بسیاری توانستند به اصلاح جامعه دوران خود دست بزنند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که یکی از مهم ترین اقدامات نبی مکرم اسلام برقراری وحدت و همدلی در جزیره العرب بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام برای تحقق وحدت در آن دوران هیچ گاه ناامید نشد و همواره به رسالت اصلی که بر عهده داشت عمل کرد.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام با اقدامات ارزشمند زمینه های لازم را برای جهانی شدن اسلام در خارج از مرزها فراهم کردند، گفت: اخلاق نیک و کلام پرجاذبه پیامبر خوبی ها بسیاری از ملت ها را به سوی دین مبین اسلام جذب کرد.

پیامبر گرامی اسلام احیاگر ارزش های والای اخلاقی و انسانی است

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام احیاگر ارزش های والای اخلاقی و انسانی در آن دوران بودند، تصریح کرد: تا پیش از بعثت پیامبر انسانیت و اخلاق در میان اعراب آن زمان به فراموشی سپرده شده بود، اما پیامبر اسلام با اقدامات تبلیغی و اصلاحی خود، اخلاق را به صحنه جامعه بازگرداند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام خود منادی وحدت در جامعه آن دوران بودند، خاطرنشان کرد: امروز نیز سیره عملی آن حضرت بهترین راه برون رفت جامعه اسلامی از بحران تفرقه و اختلاف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر اسلام را رویکرد مناسب خود توانست مردم آن دوران را از منجلاب ضلالت به راه صحیح هدایت کند، بیان داشت: اگر تلاش های تبلیغی پیامبر اسلام نبود جامعه بشری همچنان در گمراهی و ضلالت به سر می بردند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه امروز شاهد غفلت جامعه اسلامی از سیره نبوی هستیم، خاطرنشان کرد: همین غفلت ها موجب سوء استفاده و نفوذ دشمنان در کشورهای اسلامی را فراهم کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از نبی مکرم اسلام به عنوان آیینه تمام نمای اسلام یاد کرد و با بیان این که امروز پیامبر گرامی اسلام بهترین معیار برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با هدایت بشر از گمراهی به سوی نور ایمان، دین اسلام را به عنوان کامل ترین و تعالی بخش ترین دین در جهان معرفی کردند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به نقش علمای دین در کاهش تنش ها و مشکلات در میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای اسلام باید با روشنگری اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی جدا کرده و پیامبر گرامی اسلان را به‌عنوان یک الگوی واقعی رحمت و مهربانی به جهانیان معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت، اتحاد سياسي و همدلي مسلمانان يکي از مهم ترين راهبردهاي امروز دنياي اسلام است و پيروزي هاي اخير جبهه مقاومت در مناطق غرب آسيا برگرفته از همين وحدت و همدلي است و بايد به عنوان يک الگو براي ساير کشورهاي اسلامي معرفي شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح اختلاف بين ملت های مسلمان و دولت هاي اسلامي مهم ترين کيد دشمنان است که مي خواهند با آتش افروزي و جنگ و خونريزي در منطقه به اهداف و منافع خود در اين منطقه دست يابند و نفوذ کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات