۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۴۱۸۱۲
آیت الله مصباح یزدی:

از فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و نماز استفاده شود

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مساله فضای مجازی، یک سکه دو رویه است و ما باید بتوانیم از فضای مجازی برای ترویج نماز استفاده کنیم.
آیت الله مصباح در دیدار مسؤولان مرکز تخصصی نماز

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار مسؤولان مرکز تخصصی نماز  با قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: خداوند این قدر به نماز بها داده است که هر کس آشنایی با دین پیدا می کند اولین چیزی که برایش مطرح می شود نماز است.

استاد برجسته حوزه علیمه با اشاره به آیه 59 سوره مریم ادامه داد: خداوند در قرآن تضییع نماز را به عنوان یک خطای بزرگ و لغزش جبران ناپذیر نام برده است ««فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلاه »» نمی گوید که آدم کشته اند و جنایت کرده اند و می گوید اضاعوا الصلات.

آیت الله مصباح یزدی بر احیای آثار گذشتگان در مورد نماز تاکید کرد و افزود: امروز ما با یک پدیده ای مواجه هستیم که همه آن مسائلی که تا به حال بزرگان در طول چهارده قرن برای اهتمام به نماز انجام داده اند در مقابل این پدیده شوم رنگ می بازد، چیزی که پنجاه سال از عمرش نمی گذرد اما آن قدر آثار شوم آن سریع گسترش پیدا کرده و همه جا را به ظلمت آلوده کرده است که می طلبد امثال شما که دلسوز اسلام و انقلاب و عبادت و پرستش خدا هستید به این توجه خاص بکنید و آن پدید فضای مجازیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مساله فضای مجازی، یک سکه دو رویه است و ما باید بتوانیم از فضای مجازی برای ترویج نماز استفاده کنیم، همین کتاب ها و مطالب و روش ها را از راه مجازی برای تعلیم دادن به دیگران استفاده کنیم. این کار ایجابی است ولی به نظر من مساله که باید بیشتر توجه کرد و بررسی کرد خطرات و جنبه سلبی آن است.

وی بیان کرد: حرکت های اجتماعی هم در جهت رشد و هم در جهت سقوط سرعت پیدا کرده است ، یک جامعه ای اگر درست شناخته شود و کسانی بتوانند خوب برنامه ریزی کنند ممکن است با همین سرعت جامعه را رشد دهند و اگر نتوانند و دشمن یاد بگیرد و نفوذ کند با همان سرعت می تواند سقوط کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه سقوط ««من جاء بالحسنه فله عشره امثالها و من جاء باسیئه فلا یجزی الا مثلها»» ادامه داد: راه سیئه باز است اما راه حسنه ده برابر کشش دارد و اینها به این معنی است که من و شما باید سعی کنیم آن راه را بهتر یاد بگیریم چه کنیم که از این سرعت حرکتی که جامعه پیدا کنیم بهره برداری کنیم و رشد کنیم هم از لحاظ کمیت افراد بیشتری جذب شوند و هم از لحاظ کیفیت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام آیتی مدیر مدیر مرکز تخصصی نماز گزارشی از فعالیت این مرکز ارائه کرد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات