۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۸۳۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

اوصاف حضرت رسول در میان اهل کتاب

استاد حوزه علمیه قم گفت: اهل کتاب به اندازه ای با شخصیت حضرت رسول(ص) و اوصاف ایشان آشنا بودند که طبق تعبیر قرآن کریم نسبت به حضرت رسول(ص) مانند فرزندان شان شناخت داشتند.
میلاد حضرت محمد(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که خداوند حضرت رسول(ص) را در حالی که به پیامبری مبعوث کرد که وعده بعثت و ولادت پیامبر(ص) در تمامی کتب الهی و از سوی حضرت موسی و حضرت عیسی(ع) بیان شده بود، گفت: خداوند در قرآن کریم بر امی بودن پیامبر(ص) تأکید داشته و بیان می کند که پیامبر(ص) در حالی به نبوت مبعوث شده است که قبل از آن سواد خواندن و نوشتن نداشته و هیچ کتابی را مطالعه نکرده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: وعده بشارت نبوت حضرت رسول(ص) در تورات و انجیل را قرآن کریم مورد تأکید قرار داده و می فرماید« وَ إِذْ قالَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ يا بَني‏ إِسْرائيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ»

 وی افزود: این آیه می فرماید« و یاد کنید زمانى را که عیسى پسر مریم گفت: اى بنى اسرائیل ، من فرستاده خدا به سوى شمایم و تورات را که پیش از من بوده است تصدیق مى کنم و شما را به پیامبرى که پس از من مى آید و نام او احمد است نوید مى دهم . پس هنگامى که او ( احمد ) با دلایل و معجزات روشن به سویشان آمد رسالتش را تکذیب کردند و گفتنداین جادویى آشکار است».

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: بنابراین در تورات و انجیل نه تنها نام پیامبر(ص) بلکه اوصاف حضرت رسول(ص) نیز بیان شده است و خداوند می فرماید که هنگامی که حضرت رسول(ص) به پیامبری مبعوث می شود طیبات را حلال و خبائث را حرام می کند و سختی ها و دشواری های در عبادت را آسان کرده و امر به معروف و نهی از منکر می کند.

وی با بیان این که اهل کتاب یعنی یهودیان و مسیحیان به خوبی پیامبر(ص) را می شناختند و این شناخت آنها از پیامبر(ص) به مانند شناخت آنها از فرزندان شان بود، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که اوصاف پیامبر(ص) به وضوح در کتب آسمانی آمده و آن چنان تکرار شده بود که اهل کتاب در این زمینه این چنین شناختی داشتند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: این موضوع در آیه 146 سوره بقره آمده و بیان شده که این گروه با وجود شناخت پیامبر(ص) باز نبوت ایشان را انکار کردند«الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ» یعنی گروهی که ما بر آنها کتاب فرستادیم، (محمد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حقّانیّت) او را به خوبی می‌شناسند همان گونه که فرزندان خود را، و لکن گروهی از آنان (از راه عناد) حق را کتمان می‌کنند در صورتی که علم به آن دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یادآور شد: یهودیان بنی قریظه و یهودیان بنی قینقاع مژده بشارت حضرت رسول(ص) را به قبایل اوس و خزرج ساکن مدینه داده بودند اما به دلیل کینه و عداوت شخصی حاضر به پذیرش نبوت حضرت رسول(ص) نشده و نبوت ایشان را انکار کرده و کمر به ترور و قتل حضرت بستند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات