۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۴۱۸۵۱
آیت الله صدیقی:

رشوه خوارها و رانت‌خوارها زالوهای جامعه هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: رشوه خوارها و رانت‌خوارها که سبب تعطیلی تولید می‌شوند، زالوهای جامعه و منفور خدا و رسول و ملائکه هستند.
آیت الله آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در مراسم هفتگی شرح صحیفه سجادیه که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: حرص، از جمله حالات درونی انسان است که در اشتهای خود سیری ناپذیر است.

وی افزود: اگر حرص تحت کنترل انسان درنیاید و در برابر زرق و برق دنیا دستپاچه و تسلیم باشد، هر پول و ثروتی را تحصیل و قبول کند، هر ذخیره‌ای را اندوخته کند، هر ملکی را مالک شود چنین کسی طعمه جهنم خواهد شد. حرص از مُهلکات انسان است، کنترل این غریزه و علاج این بیماری بر عهده افرادی است که به سرنوشت و سعادت خود علاقه‌مند هستند.

حرص، مانع پیشرفت انسان در مسیر قرب الی الله است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله حرص از رذایل اخلاقی به شمار می‌رود، عنوان کرد: حرص، مانع پیشرفت انسان در مسیر قرب الی الله و سبب انحراف انسان است. هر کسی که در دره و سیاهچاله حرص سقوط کند هیچ راه برگشتی برای او باقی نمی‌ماند.

وی باشاره به اینکه کار و تلاش جزء وظایف انسان است، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند وقتی می‌خواهید به دنبال کسب و معیشت بروید زیباییِ طلب را از نظر دور ندارید و مسیری را طی کنید که شما را از زیبایی و وارستگی ساقط نکند.

رزق انسان مانند اجل اوست

آیت الله صدیقی با بیان اینکه هیچ کسی پایان عمرش به او اعلام نمی‌شود، اظهار داشت: رزق انسان مانند اجل اوست و تا زمانی که رزق انسان در دنیا تکمیل نشده، خداوند جان او را نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ کسی با رفتن به جبهه دچار کوتاهی عمر نمی‌شود، ابراز داشت: اگر ما قرآن کریم را به عنوان وحی الهی قبول داریم خداوند متعال در این کتاب مقدس می‌فرماید هیچ کسی نمی‌میرد مگر اینکه همه شئونات او مسبوق به اذن خداست. خداوند عزوجل برای هر کسی فرصت و مدتی قرار داده تا بار خود را برای آخرت ببندد. دنیا سرای همیشگی نیست و جایی که تا ابد درآن خواهیم ماند سرای آخرت است و ما با مقدار عمر محدودی که در اختیار داریم باید بساط و ابزار حیات همیشگی خود را تأمین کنیم.

سردار سلیمانی هیچ گاه ژست فرماندهی به سبک فرماندهان روز دنیا به خود نگرفته است

امام جمعه موقت تهران با تأکید مجدد بر اینکه رفتن به جبهه عمر را کم نمی‌کند، تصریح کرد: ما سرداران، بسیجیان و نیروهای مسلحی داریم که عاشق جبهه‌ بوده و در تمام دوران افتخار حضور در جبهه‌ها را داشته‌اند و در حال حاضر هم در نهایت صحت و سلامتی کنار ما زندگی می‌کنند که از موارد برجسته آن سردار قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه افزود: این شخصیت در دوران هشت سال دفاع مقدس و امروز در دفاع از حریم اهل بیت از جبهه‌ای ها بوده و ابداً ژست فرماندهی به سبک فرماندهان روز دنیا ندارد و تاکنون هم در پناه خداوند متعال حفظ شده و در جبهه ها همواره حضور داشته است بنابراین تا وقتی اجل انسان نرسیده باشد اگر تمام دنیا جمع شوند تا یک دقیقه از عمر او را کم کنند، قدرت این کار را نخواهند داشت.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: امام خمینی(ره) وقتی انقلاب را شروع کرد برخی نصیحت گران معتقد بودند ایشان خود را به هلاکت خواهد کشاند در صورتی که همان شخصی که چنین ادعایی داشت سال ها قبل از امام فوت شد ولی امام در عمر مبارک شان عالم را دگرگون کردند و سال های بعد رحلت یافتند.

اقتصاد مقاومتی مقابله با افسردگی جوانان و از هم گسستگی خانواده‌ها است

وی با بیان اینکه عمر انسان تنها برای لذت بردن از زندگی دنیا نیست، گفت:عمر فرصتی است تا انسان آخرت خود را آباد کند و اگر این فرصت را از دست بدهد دچار خسران واقعی خواهد شد که هیچ بازگشتی نخواهد داشت. منطق عقل و وحی با حرص، سازگار نیست. انسان باید کار را به عنوان عبادت و جهاد تلقی کند. اقتصاد مقاومتی برابر با جهاد اقتصادی و مقابله با ذلت و فقر است. اقتصاد مقاومتی مقابله با افسردگی جوانان و از هم گسستگی خانواده‌ها است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کار برابر با نشاط و علامت حیات است، در مقابل آن بیکاری، رکود، سکون، ذلت و مرگ است. در طلب رزق باید به دنبال بهبود شرایط اقتصادی باشیم نه اینکه بیکار بنشینیم یا ارزش خود را فدای مال دنیا کنیم.

وی با اشاره به دریافت حقوق های نجومی از سوی برخی مسؤولان غرق در حرص، گفت: اینکه یک مسؤول با حقوق های نجومی برای هفت نسل بعد از خود مال ذخیره می‌کند، اینها عین حماقت است و هیچ سودی در سرای ابدی برای او ندارد. پیامبر اکرم(ص) در کسب درآمد به دو مورد تاکید داشتند؛ یکی حلال بودن آن و دوم اینکه آن شغل در شأن یک انسان متعالی باشد.

اگر هدف ما تولید و اشتغال باشد، مسیر تولید و درآمد چهره زیبایی به خود خواهد گرفت

آیت الله صدیقی با بیان اینکه لازم است همواره به دنبال رفع مشکلات و گره گشایی باشیم، عنوان کرد: اگر هدف انسان خدمت، تولید، اشتغال، تامین نیاز جامعه و ارتقای همه جانبه اسلام و مسلمانان باشد، مسیر تولید و درآمد چهره زیبایی به خود خواهد گرفت و خداوند رزق طیب، گوارا و دلنشین به انسان می‌دهد.

وی افزود: خداوند چیزهایی را که با فطرت و جان آسمانی انسان سازگار است حلال اعلام کرده ولی آنچه خبیث، به دور از اخلاق فردی، اجتماعی و وجدان‌های پاک است، را حرام قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: رشوه خوارها و رانت‌خوارها که سبب تعطیلی تولید می‌شوند، زالوهای جامعه و منفور خدا و رسول و ملائکه هستند. کسانی که برای سودجویی‌های شخصی و گروهی خود ملتی را گرفتار می‌کنند و مشکلات را در مسیر جهاد اقتصادی ایجاد می‌کنند، خبیث هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مقابل افراد خبیث و سودجو افرادی وجود دارند که در مسیر اشتغال جوانان، سازندگی و ایمن نگه داشتن جوانان از هرزگی و اعتیاد قدم برداشته و رزق حلال و طیب روزی آنهاست./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات