۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۸۵۶
رییس بسیج طلاب هرمزگان:

وحدت سبب تقویت صلابت امت اسلام در برابر دشمنان می شود

رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب سپاه امام سجاد(ع) گفت: امت اسلام برای برخورداری از صلابت و اقتدار همیشگی باید تفکر و بنیان شکل گرفته از سوی امام راحل با عنوان هفته وحدت را محور قرار دهند.
حجت الاسلام برزگرپور

حجت الاسلام محمد برزگرپور رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب سپاه امام سجاد(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» گفت: با تدبر در این آیه درمی یابیم که تاکید خداوند به حفظ وحدت و دوری از تفرقه است و حضرت حق در این آیه، مسلمانان را به  وحدت کلمه و اعتصام به حبل الله دعوت می کند.

وی در ادامه افزود: امت اسلامی برای حفظ و بقای خود به ستونی محکم و استوار نیاز دارند، در تفاسیر مراد از حبل الله، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند که باید گرد آنها جمع شد تا محکم و شکست ناپذیر شد.

رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب سپاه امام سجاد(ع) در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال، هر یک از انگشتان دست را به راحتی می توان شکست، اما زمانی که به شکل مشتی محکم درآیند نه تنها نمی شکنند بلکه عامل شکستن هم می شوند.

حجت الاسلام برزگرپور همچنین بیان داشت: بنابراین امت اسلامی باید به گونه ای با هم متحد باشند و با پرهیز از تفرقه و جدایی، وحدت و همبستگی خود را حفظ و تقویت کنند که اتحاد بین آنان، توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند.

وی بیان کرد: در صورت نفوذ دشمن، شکست هر جامعه و ملتی حتمی است، کتاب آسمانی قرآن، تاکید فراوانی به حفظ وحدت و هوشیاری نسبت به نفوذ دشمن در بین امت اسلامی را دارد که در این راستا واژه هایی نظیر عرب و عجم، ترک و فارس، شیعه و سنی نباید بین امت اسلامی اختلاف و تفرقه ایجاد کند.

رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب سپاه امام سجاد(ع) تاکید کرد: کسی که توحید و پیغمبر(ص) را قبول دارد و بر اساس اندیشه و تفکر اسلامی و اعتقاد خود به جلو حرکت کند به نوعی وحدت خود را حفظ کرده است، در جهان کنونی، می طلبد تا تک تک مسلمانان با چنگ زدن به ریسمان الهی، وحدت و اتحاد که لازمه تداوم و اقتدار دین مبین اسلام است را حفظ کند.

حجت الاسلام برزگرپور همچنین گفت: در صورت حفظ و تقویت وحدت بین امت اسلامی، دشمن هرگز به اهدف شوم خود دست نخواهد یافت، چون تعداد یک میلیارد و 700 میلیون مسلمانان در جهان اندک نیست، تنها به دلیل تفرقه، تصور می کنیم که تعداد مسلمانان اندک است درحالی که این گونه نیست.

وی تاکید کرد: امت اسلام برای برخورداری از صلابت و اقتدار همیشگی باید تفکر و بنیان شکل گرفته از سوی امام راحل با عنوان هفته وحدت را محور قرار دهد که این مهم امری ضروری و لازمه کار است.

رییس سازمان بسیج اساتید و طلاب سپاه امام سجاد(ع) ادامه داد: امت اسلام برای اینکه دین مبین اسلام همچون گذشته در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد باید وحدت را مدنظر قرار دهد و به این کلمه اهتمام ویژه ای بورزند، به عنوان مثال علمای شیعه و اهل تسنن با هر تفکری باید کنار هم قرار گیرند و باهم گفت و گوهای علمی کنند، البته باید مواظب بود این گفت و گوها تبدیل به تفرقه و اختلاف و فاصله گرفتن بین آنان نشود

حجت الاسلام برزگرپور با اشاره به وحدت و اتحاد بی نظیر بین شیعه و اهل تسنن در هرمزگان بیان کرد: شیعیان و برادران اهل تسنن بدون هیچ مشکل و اختلافی، زندگی مسألمت آمیز در استان هرمزگان دارند و با حفظ و تقویت بیش از پیش وحدت و اتحاد بین خود، اجازه هیچ گونه نفوذی را به دشمن نخواهند داد./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات