۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۸۷۱
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد؛

ضرورت تفسیر سیره نبوی برای ایجاد وحدت و برادری بیشتر در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر تفسیر سیره نبوی برای ایجاد وحدت و برادری و همچنین بهره گیری از هر فرصتی برای حفظ و تقویت بیشتر وحدت در جامعه اسلامی تاکیدکرد.
آیت الله نعیم آبادی

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک فرا رسیدن میلاد خجسته نبی اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) با اشاره به وحدت و اتحاد اهل سنت و تشیع در استان هرمزگان به عنوان الگویی در سطح کشور و منطقه گفت: فرهنگ دینی امت اسلامی باید به حدی ارتقا یابد که همه مذاهب را مقدس بدانیم.

 وی با تاکید بر اینکه شیعه و اهل سنت، نباید اعتقادات مذهبی یکدیگر را بدعت تلقی کنند، افزود: امت اسلامی اعم از شیعه و اهب تسنن باید با کشف و تقویت نقاط مشترک و همگرایی بر امنیت و اقتدار خود بیفزایند و دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود نومید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه ضمن تشریح راه های حفظ و تقویت وحدت بین امت اسلامی، جلوگیری از تحریف ها و تغییرها و از همه مهمتر، نشان دادن چهره واقعی اسلام را مهم ترین راهکار برای تحقق این مهم برشمرد.

آیت الله نعیم آبادی، بهترین زندگی مسالمت آمی بین پیروان مذاهب در کشور را یکی از مهمترین برکات وحدت و وجود مقام معظم رهبری دانست و با تاکید بر اینکه نظام، مدعی حد عالی وحدت نیست افزود: ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این ادعا را دارد که برای رسیدن به این مرتبه از وحدت و همبستگی، از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی در ادامه تاکید موکد داشت: ملت ایران اسلامی باید قدردان وحدت و همبستگی حاکم در کشور باشند، چراکه جهان به تاسی از انقلاب اسلامی ایران به سمت اتحاد و وحدت حرکت می‌کند.

امام جمعه بندرعباس، سیره نبوی و اخلاق نیکو و پسندیده را تنها راه حفظ و تقویت وحدت بین امت اسلامی عنوان کرد و تاکید داشت: خوشبختی و سعادت جامعه اسلامی جز با پیروی از سیره نبوی محقق نخواهد شد.

آیت الله نعیم آبادی، تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف را از سیاست های کشورهای غربی برای جلوگیری از گسترش اسلام و بیداری اسلامی در منطقه عنوان و تاکید کرد: عالمان دینی اعم از شیعه و سنی، در شرایط کنونی جهان اسلام باید بررسی عوامل و موانع توسعه و گسترش اسلام را محور بحث های خود قرار دهند.

وی در پایان، بر تفسیر سیره نبوی برای ایجاد وحدت و برادری و همچنین بهره گیری از هر فرصتی برای ایجاد وحدت بیشتر در جامعه اسلامی تاکید کرد./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات