۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۱۹۰۲
امير حاتمي:

به توليد تجهيزات دفاعي مورد نياز کشور اهتمام داريم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينکه براي همه کشورها خواهان صلح، دوستي و امنيت هستيم، گفت:در عين حال به توليد تجهيزات دفاعي و غلبه بر تهديدات، اهتمام داريم.
 امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری رسا، امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح روز سه شنبه در مراسم الحاق ناوچه موشک انداز سپر به ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در انزلي، با تبريک پيروزي بر تکفيري ها و گروهک تروريستي داعش بيان داشت: اتفاق بسيار بزرگ و مهمي به دست مردم و نيروهاي مسلح عراق و سوريه با کمک نيروهاي کشورهاي منطقه بويژه روسيه و ايران افتاد و اين اضمحلال، پيام مهمي براي پشتيبانان داعش دارد و آن اينکه؛ نمي توانند با دروغ و فريب براي نا امني منطقه، نقشه و برنامه طراحي کنند.

وي ادامه داد: ملت هاي منطقه متوجه شده اند که با ايستادگي و مقاومت مي توان بر باطل، پيروز شد و مبارزان محور مقاومت، با اتکاء به خدا ، نيروهاي خالص و مردم منطقه ، کنار هم هستند و شامل نصرت الهي شدند.

امير حاتمي افزود: دزدان دريايي مي خواستند آب راهه ها را نا امن کنند ولي با جهاد و اخلاص نيروي دريايي و نصرت الهي، آنها متلاشي شدند و امنيت برقرار شده و اين امنيت، همواره پايدار خواهد بود.

وي با اشاره به موقعيت سوق الجيشي ايران و بهره مندي از مرزهاي دريايي، بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي دريا تاکيد و خاطرنشان کرد: دشمنان، تلاش مي کردند که با ايجاد محدوديت و ممانعت، ما را از بسياري موفقيت ها محروم کنند اما به دست تواناي متخصصان و زبدگان ايران، در همه جا به آنچه براي تامين امنيت در دريا لازم بود و خواستيم،دست يافتيم و ناوچه سپر که به نيروي دريايي ارتش ملحق شده، نمادي از خلاقيت، خواستن و توانستن است.

به گفته امير حاتمي، روزي دشمنان ما باورشان نمي شد که تجهيزات موجود را آماده به کار نگه داشته و استفاده کنيم اما امروز توانستيم ناوهايي بسازيم که از طراحي تا توليد اجزاي مختلف به دست متخصصان تواناي صنعت دفاعي کشور صورت مي پذيرد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اضافه کرد: براي همه کشورها، صلح، دوستي و امنيت خواهانيم ولي براي حفظ اين صلح، امنيت و دوستي؛ نيازمند تجهيزاتي هستيم که بتواند بر همه تهديدات، غلبه کند.

وي يادآور شد: در خزر همه همسايگان بر اينکه بايد اين دريا، درياي صلح و دوستي باشد؛ متفق القول هستند و آمادگي داريم همکاري هاي صلح و دوستي و امنيت را افزايش دهيم.
امير حاتمي خاطرنشان کرد: از همين ساحل خزر ، پيام صلح و دوستي را تقديم مي کنم و اميدوارم که با تحکيم صلح ، شاهد توسعه پايدار امنيت در دريا باشيم.

گفتني است جديدترين ناوچه موشک انداز ساخت متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع با نام سپر ، چهارمين ناوچه ساخته شده از کلاس سينا در منطقه چهارم دريايي در انزلي است که ساخت آن ۲ سال و نيم طول کشيد.

اين شناور از چهار پرتابگر موشک کروز از کلاس نور يا قادر‌ (با برد ۱۲۰ تا ۲۵۰ کيلومتر)، يک توپ ۷۶ ميليمتري فجر۲۷ بر روي سينه و يک توپ ۴۰ ميليمتري بر روي پاشنه بهره مي‌برد. با الحاق سپر به ناوگان شمال، تعداد شناورهاي رزمي نداجا در درياي شمال به شش فروند مي‌رسد.

منطقه چهارم دريايي امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلي بندرانزلي مستقر است. انزلي در ۴۰ کيلومتري شمال غرب مرکز استان گيلان واقع است./۸۴۰/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات