۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۴۱۹۲۰
امام جمعه موقت ورامین:

مزاح سالم نشانه حسن خلق است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مزاح سالم نشانه حسن خلق و رفع کننده خستگی است، گفت: پیامبر خدا(ص) با هدف خرسندی مسلمانان و با رعایت حد و مرزها مزاح می کرد.
سید محسن محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم میلاد باسعادت پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) شامگاه گذشته در مصلی بزرگ صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین با حضور جمعی از شهروندان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این مراسم با تشریح معیارهای اخلاقی پیامبر(ص) گفت: بر پیروان آن حضرت لازم است تا رفتار خود را به ایشان نزدیک کنند.

وی با اشاره به فرازهای از نهج البلاغه در وصف شیوه های رفتاری رسول خدا(ص) افزود: پیامبر خدا مانند بردگان روی زمین می نشست، خاکی بود، خودش کفش هایش را پینه می زد هرچند که امروز این کار مرسوم نیست و لباس هاسش را خودش می دوخت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با ابراز تأسف از وجود تکبر در برخی از مسؤولان ادامه داد: پیامبر خدا(ص) از شدت تواضع و فروتنی هنگام سواره بودن اگر پیاده ای را می دید او را هم تراز خود سوار می کرد و اهل تکبر نبود.

وی با بیان اینکه هرچه زندگی ساده تر باشد آرامش بیشتر می شود، تأکید کرد: حضرت خاتم(ص) زندگی بسیار ساده ای داشت و معتقد بودند که زندگی باید ساده باشد تا آدم با تجملات یاد دنیا نیفتد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به آثار تربیتی رفتار پیامبر(ص) اضافه کرد: ایشان با همه مخصوصاً کودکان سلام و مصافحه می کرد که این خود جنبه تربیتی دارد، به هر دعوتی هرچند یک خرمای خشک لبیک می گفت، با همه قلبی مهربان داشت، کم خرج، باقناعت و بزرگ طبع بود و در بخشش اسراف نداشت.

وی یادآور شد: پیامبر از رفتن به بازار و تأمین نیاز منزل شرم نداشت، با بردگان غذا می خورد و خودش شیر گوسفندان را می دوشید، از هیچ سفره ای سیر بلند نمی شد، دست طمع به هیچ چیز نداشت، اهل دید و بازدید و با همه خوشرو، گشوده و خندان بود.

حجت الاسلام محمودی در پایان با ابراز اینکه مزاح نشانه حسن خلق و رفع کننده خستگی است و به وسیله آن می توان دیگران را شاد کرد، خاطر نشان کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) اهل مزاح سالم بود البته مزاح تربیتی و اخلاقی و با حد و مرز که هدفش خرسند کردن مسلمانها بود، به فقرا و مستضعفان کمک می کرد و در راه خدا بسیاری از بردگان و کنیزان را آزاد کرد.

گفتنی است در پایان به مناسبت هفته وحدت و این روز فرخنده، همنامان حضرت محمد(ص)و امام صادق(ع) تجلیل  شدند./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات