۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۴۱۹۲۹
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

امام صادق، حافظ زحمات و شریعت پیامبر اکرم است

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: شاید علت اینکه خداوند متعال ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) را در یک روز قرار داده، اشاره ای بر این است که امام صادق(ع)، حافظ زحمات و تلاش‌های پیامبر رحمت(ص) و شریعت مطهره ایشان است.
فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین  سید عبدالله فاطمی نیا استاد حوزه علمیه در مراسم هفتگی سیری در صحیفه سجادیه که شامگاه سه شنبه ۱۴ آذر ۹۶ در مسجد جامع ازگل برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: درک عظمت پیامبر اکرم(ص) از عقول ما خارج است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) کامل‌ترین انسان در عالم هستی است که در لباس بشریت درآمد، در احادیث آمده که امام صادق(ع) هر زمانی که می‌خواست از پیامبر اکرم(ص) نقل حدیث کند، رنگ صورت مبارک ایشان از ثقل و عظمت نام جدش رسول خدا(ص) تغییر می‌کرد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) وجودی است که خداوند از وجود مبارک ایشان، رنگ موجودیت بر تمام عالم بشریت پاشیده است. نور مقدس پیامبر اکرم(ص) بود که واسطه ایجاد خلق شد و هر خیری را خداوند از نور ایشان قرار داد.

وی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم معجزه جاودان پیامبر اکرم(ص) است. کسی که اعجاز این کتاب مقدس و آسمانی را درک کند محال است کافر شود؛ اینکه خداوند متعال ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) را در یک روز قرار داده، اشاره‌ای است بر اینکه امام صادق(ع)، حافظ زحمات و تلاش‌های پیامبر رحمت(ص) و شریعت مطهره ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا درباره احترام به پدر و مادر و دعای خیر در حق آنها ابراز داشت: پدر و مادر انسان حتی اگر حقی از او ضایع کرده‌اند، صحیح نیست انسان پشت سرشان حرف بزند یا پس از مرگ‌شان با یادآوری خاطرات، آنها را در عالم برزخ مورد آزار و اذیت قرار دهد؛ بلکه بهترین کار این است انسان به خاطر کارهای نیکی که پدر و مادر از تربیت و نگهداری در حقش روا داشته‌اند همواره برای آنها طلب آمرزش و رحمت کند.

وی در پایان راجع به دشمنی برادران حضرت یوسف(ع) خاطرنشان کرد: بهتر است ما نیز به تأسی از انبیا و ائمه از خطای دیگران به ویژه پدر و مادر بگذریم. حضرت یوسف(ع) با تمام خطاهایی که برادرانش به او روا داشتند باز هم آنها را بخشید و از کارهای زشتی که در حق او کردند، گذشت./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات