۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۹۴۳
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

عبودیت سبب رسیدن حضرت محمد به اوج کمالات ملکوتی شد

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: عبودیت سبب شد پیامبر به یاری حضرت محبوب بتواند به اوج کمالات ملکوتی دست یابد و آوازه‌اش از جزیرة‌العرب به سرتاسر عالم گسترش یابد؛ زیرا در پرتو عبودیت، انسان می‌تواند به مقام ربوبیت برسد و مربی انسان‌ها باشد.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، ظهر امروز در جمع مردم و نمازگزاران در حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، در ادامه مبحث سیره رسول اکرم، اظهار کرد: رسول مکرم در نظر هوادارانش، عبد مطیع خدا شناخته می‌شد.

وی افزود: رسول اکرم طبق دستور قرآن مأموریت داشت تا زنده است به امت بگوید من بشری مانند شما هستم. تنها امتیاز من این است که به من وحی می‌شود. بدون شک و به طور قطع، تنها معبود شما، معبود یگانه و بی‌همتاست؛ پس هر کس لقای پروردگار و معبودش را می‌خواهد، باید عمل صالح و خالص انجام دهد و احدی را در عبادت و بندگی با خدا شریک نسازد.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر نیز به یمن سیره و قرآن و اصحاب و اهل‌بیت، او را در حد بشری حفظ کردند و با هرگونه عقاید خرافی و گزاف‌گویی‌ها به مقابله پرداختند.

وی تصریح کرد: همین روحیه تعبد و بندگی، او را به مقامی رسانید که دشمنی مانند ابوسفیان مجبور شد به عظمت سیاسی و نفوذ معنوی‌اش اعتراف کند.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: هنگامی که ابوسفیان در کنار عباس عموی پیغمبر عظمت سپاه محمد را مشاهده کرد و با چشم خود دید که سربازان اسلام به آب وضوی او تبرک می‌جویند و نمی‌گذارند قطره‌ای روی زمین بریزد و از جانب دیگر در اندک زمانی، پیروان بی‌شماری جذب کرده است، با تعجب گفت: «والله لم آر الیوم کسراء ولا قیصر»؛ به خدا سوگند کسری و قیصر چنین موقعیتی را در خود ندیدند. سپس به عباس گفت: «چقدر سلطنت برادرزاده‌ات بالا گرفته!» عباس فرمود: «ساکت باش این شکوه سلطنت نیست؛ بلکه قدرت نبوت است».

استاد حوزه علمیه و دانشگاه استاد خراسان شمالی با گرامیداشت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، اضافه کرد: تاریخ بشریت در بین رهبران جهان چنین روز عظیمی را سراغ ندارد.

وی اظهار کرد: عبودیت باعث شد پیامبر به یاری حضرت محبوب بتواند به اوج کمالات ملکوتی و دست یابد و آوازه‌اش از جزیرة‌العرب به سرتاسر عالم گسترش یابد، چراکه فرمودند: «العبودیة جوهرة کنهه الربوبیة» در پرتو عبودیت، انسان می‌تواند به مقام ربوبیت برسد و مربی انسان‌ها باشد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات