۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۴۱۹۵۲
حجت الاسلام مظفری میانجی:

عزت و عظمت جهان اسلام در گرو اتحاد مسلمانان است

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه ایجاد تفرقه خدمت به دشمنان اسلام است، گفت: عظمت و عزت جهان اسلام بر اتحاد و انسجام مسلمانان است و از اهداف عالی اسلام به شمار می‌رود.
میانجی

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی، نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان، گفت: زمانی که هفته وحدت از ناحیه امام راحل اعلام شد نخستین کشوری که با این نامگذاری مخالفت و عناد ورزید عبرستان سعودی بود.

وی افزود: در صورتی که انتظار می‌رفت عربستان نسبت به سایر کشورها از این ابتکار جمهوری اسلامی استقبال کند چرا که حضرت رسول تولد یافته همان کشور به شمار می‌رفت بنابراین شایسته بود کارگروه‌هایی از همه بلادهای اسلامی تشکیل می‌شد تا برای برطرف کردن اختلافات علمی، شناسایی پتانسیل هر کشوری، رفع اختلافات و مشکلات سیاسی جوامع اسلامی اقدام کنند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران ادامه داد: اگر چنین می‌شد تمدن اسلامی بزرگترین قدرت حاکم بر جهان به شمار می‌رفت و دیگر تحریم یک کشور اسلامی معنا پیدا نمی‌کرد بلکه نگاه همه دول دنیا به کشورهای اسلامی مکرمانه می‌شد چناچه علمای اسلامی راهنماییشان در جهت مبارزه با استعمار و استکبار قدرت‌های شیطانی باشد، در این هنگام اسلام متحد به وجود خواهد آمد.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور اضافه کرد: اگر کشورهای اسلامی متحد می‌شدند دیگر کشورهای مانند آمریکا نمی‌توانستند با تفرقه انداختن بین کشورهای مسلمان سلاح‌های خود را به آن‌ها بفروشند و کسری بودجه خود را تامین کنند و یا افرادی را همانند داعش گروهای به ظاهر اسلامی را تشکیل دهند و به جان مسلمانان بیندازند کما اینکه سابقه  این امر در صدر اول اسلام نیز اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه ایجاد تفرقه خدمت به دشمنان اسلام است، گفت: مادامی که سرنوشت کشورهای اسلامی به دست سران قدرتهای شیطانی همانند آمریکا باشد برای اسلام و مسؤولان جز ننگ و ذلت چیز دیگری عاید نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مسلمانان جهان متحد شوند یکی از اهداف عالی اسلام محقق شده است و خروجی اسلام این خواهد شد که این گونه اسیر و ذلیل استعمار نشوند که هر گونه آنها دیکته کرده و امر و نهی کنند سران کشورهای سست عنصر اسلامی بله قربان گو باشند بلکه عظمت و عزت جهان اسلام بر اتحاد و انسجام مسلمانان است./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات