۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۴۱۹۵۳
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

همبستگی شیعه و سنی در کشور مثال زدنی است

آیت الله نعیم ‌آبادی با تاکید بر اینکه وحدت دلیل نمی خواهد، گفت: دشمنان اسلام همیشه درصدد اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند تا از این طریق بتوانند ذخائر نفت و گاز آن‌ها را چپاول کنند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در مراسم جشن میلاد باسعادت نبی اکرم و فرزند گرامی شان امام جعفر صادق(ع) و همچنین آیین عمامه گذاری 60 طلبه هرمزگانی در مسجد جامع بندرعباس، گفت: امروزه دشمن بر روی محور ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی به شدت کار می کند و در تلاش است تا به هر نحوی که شده به این هدف شوم خود دست یابد، بنابراین از هیچ توطئه و ترفندی دریغ نمی کند.

وی در ادامه افزود: سیاستگذاران آمریکا و اسرائیل خبیث، پیروان سیاست های متعفن آمریکا و صهیونیزم و در رأس آنها، آل منحوس سعودی به ایجاد اختلافات فقهی روی آورده اند که این اختلافات چیزی جز تفرقه و اختلاف بین مذاهب دیگر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: اگر اختلافات، محور باشد هیچ دو مذهب نمی تواند با هم سازش داشته باشند حتی دو عالم در یک مذهب نیز در صورت وجود اختلاف نمی توانند با هم بسازند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: این مردانگی است که با وجود اختلافات، با هم متحد باشیم، وحدت دلیل نمی خواهد عدم وجود اتحاد دلیل می خواهد، به عبارتی «آفتاب آمد دلیل آفتاب»، اینکه چرا باید با هم باشیم؟ سؤال غلطی است، با وجود همه اختلافات فرعی، ریشه ها و اصول واحد است.

وی بیان کرد: در جهان شیعه و سنی در یک جا مشغول فراگیری فقه و اصول و عقاید خود هستند، تاسیس دانشگاه مذاهب در ایران اسلامی با همین هدف محقق شده که هر کدام از مذاهب به طور مستقل، فقه و اصول مربوط به دین خود را بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: دشمنان اسلام همیشه درصدد اختلاف افکنی بین مسلمانان جهان هستند تا با تفرقه افکنی بتوانند ذخائر نفت و گاز آن‌ها را چپاول کنند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با بیان اینکه سعودی‌ها هم با طرح مسائل فقهی سعی در تفرقه افکنی جوامع اهل سنت و شیعه دارند گفت: خوشبختانه وحدت و همبستگی شیعه و سنی در کشور مثال زدنی است و تا کنون دشمنان نتوانستند تفرقه افکنی کنند.

امام جمعه بندرعباس در پایان گفت: مرحله نخست احداث حوزه علمیه میناب تا پایان سال آغاز می‌شود./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات