۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۰۳۱
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

امام زمان زمینه جهانی شدن بعثت را فراهم می‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام زمان(عج) زمینه جهانی شدن بعثت را فراهم می‌کند، گفت: پیامبر(ص) برای حاکمیت بر همه ادیان مبعوث شده است.
علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز بعد از ظهر در مراسمی که به مناسبت میلاد باسعادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد با اشاره به اینکه مهمترین تولد منشا بزرگترین تعقل است، گفت: اگر بین مناسبت‌هایی که در تاریخ اتفاق افتاده و شخصیت‌هایی که پا به عرصه وجود گذاشتند بخواهیم امتیاز بندی کنیم مهمترین، مبارک‌ترین و موثرترین تولد برای بشریت به طور قطع میلاد پر برکت پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی افزود: اگر تحولات بشری را مورد ارزیابی قرار دهیم مهمترین تحول در تاریخ بشر با بعثت نبی اکرم(ص) که منشا آن تولد ایشان است اتفاق افتاده و خداوند متعال با این مهم طرح جامعی برای بشر طراحی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه ذات ربوبی خدای رحمان بشر را آفرید برای تکامل، ابراز کرد: خداوند برای بشر طرح جامعی را طراحی فرمودند این طرح دو جهت افقی و عمودی را به دنبال دارد که جهت افقی این طرح پوشش همه زندگی بشر را در بر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر شما خطی را فرض کنید که از حضرت آدم(ع) آغاز می‌شود و به آخرین حجت خدا ختم می‌شود در این صورت طرح خداوند تمام بشر را در بر می‌گیرد و هیچ بشری نیست که زیر طرح الهی قرار نگیرد اصل امامت، ولایت و اصل ظهور تحت پوشش این طرح قرار دارد و همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: این طرح یک جهت عمودی نیز دارد که در هر دوره و زمانی این طرح زندگی انسان را برش می‌زند و همه زندگی بشر را در بر می‌گیرد از مبانی و اصول گرفته تا اصول حاکم بر مدیریت فردی و اجتماعی همه زوایای زندگی انسان را در بر می‌گیرد بنابراین تولد پیامبر اکرم(ص) هم مهمترین تحول و هم منشأ بزرگترین تحول است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: البته اراده خداوند این بوده که دین اسلام جهانی شود اما به دلایلی این امر تا به امروز میسر نشد، ما یک مرحله ظهور داریم که آخرین حجت الهی بعثت پیامبراکرم(ص) را پیاده می‌کنند. عملی نشدن تدبیر ذات باری تعالی نشان از نقص در تدبیر خداوند نیست بلکه چون انسان محور این تحول بود زمینه حاکمیت را فراهم نیاورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اثرگذاری پیامبر اکرم(ص) برد جهانی داشته است، گفت: پیامبر(ص) برای حاکمیت بر همه ادیان مبعوث شده است. حضرت رسول(ص) در خطبه غدیر راجب امام زمان(عج) می‌فرمایند اوست که اسلام را بر همه ادیان غلبه می‌دهد، اوست که کاخ ستمگران را ویران و لانه‌های فساد را نابود می‌کند؛ بنابراین بعثت و وعده الهی هر دو جهانی بوده و روزی فرا می‌رسد که امام زمان(عج) زمینه جهانی شدن بعثت را فراهم می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری در نگرش دینی نه انتخابی است نه انتصابی بلکه رهبری ساختنی است خداوند منان رهبر را می‌سازد اینکه خداوند به موسی بن عمران می‌فرماید: ما شیرها را بر او تحریم کردیم؛ فلسفه اصلی این امر رهبر سازی بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات