۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۴۲۰۴۰
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با رسا:

انقلاب اسلامی الگوی وحدت ادیان و مذاهب است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه الگوبرداری از وحدت و همدلی در میان ادیان و مذاهب در ایران می‌تواند راهگشای دیگر کشورهای اسلامی باشد، گفت: این الگو برخاسته از آموزه‌های قرآنی و سیره اهل بیت است.
حجت الاسلام باطنی

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه امروز وحدت یکی از امور ضروری جهان اسلام است، گفت: وحدت و هماهنگی و همکاری شخصیت‌های جهان اسلام نیز از ضروریات امت اسلامی است که دست‌هایی تلاش می‌کنند تا مانع این وحدت و همکاری شده و در جهان اسلام ایجاد تفرقه و دشمنی کنند.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه دستور قرآنی داریم که به ما چنگ زدن به حبل الله و اجتناب از تفرقه و اختلاف را گوشزد می‌کند اما افرادی در نقش پیاده نظام دشمنان اسلام در جهان اسلام به دنبال ایجاد فتنه مذهبی و تفرقه و دشمنی در جهان اسلام هستند و تلاش می‌کنند تا از این طریق نیات پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی را عملی کنند.

علمای مذاهب باید منادی وحدت در جهان اسلام باشند

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی و وفاق در جهان اسلام، تصریح کرد: این همدلی و همکاری و یکپارچگی امت اسلامی را کسانی می‌توانند ایجاد کنند که حرف آنها در بین گروه‌های مختلف اسلامی قابل قبول است و خریدار دارد و اینها جز عالمان دینی و فرهیختگان جهان اسلام نمی‌توانند باشند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان ینکه هوشمندی بنیان گذار جمهوری اسلامی ندای وحدت را در جهان اسلام طنین انداز کرد و پرچم وحدت را به اهتزاز درآورد، عنوان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب همان پرچم وحدت را به دست گرفته‌اند و همه تلاش و کوشش ایشان بر این است که امت اسلامی در کنار هم قرار بگیرند و به وحدت برسند.

وی وحدت را به معنای حفظ عقاید و باورها در عین حفظ دوستی‌ها و همدلی‌ها و همکاری‌ها قلمداد کرد و گفت: قرار نیست شیعه و سنی دست از باورهای خود بردارند و اینکه برخی با هدف منحرف کردن اذهان و مقابله با وحدت سعی می‌کنند چنین مسائلی را به جامعه القا کنند غلط و مردود است.

تفرقه افکنی راهبرد دشمنان برای تسلط بر کشورهای اسلامی است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای مقابله با اسلام و جوامع اسلامی اظهار کرد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا کلمه جلاله لا اله الا الله را بشکنند و دنبال خاموش کردن عبارت مقدس محمد رسول الله در جهان هستند و می‌خواهند پرچم توحید را در جهان به زیر بکشند.

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان ایجاد تفرقه و دشمنی در جهان اسلام را با هدف تسلط بر منابع و ظرفیت‌های بسیار کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند سرزمین‌های اسلامی را تقسیم کنند و بر مسلمانان مسلط شوند، به همین دلیل است که کشورهای اسلامی باید هشیار باشند و امت اسلامی باید بیش از پیش از دشمنی و تفرقه پرهیز کرده و بر اتحاد و همدلی خود بیافزایند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به فعالیت عناصر نفوذی در جهان اسلام همسو با آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس برای تفرقه افکنی و ایجاد جنگ مذهبی در جهان اسلام، تصریح کرد: ثمره شیرین وحدت در طول نزدیک به 4 دهه در ایران اسلامی تجربه کرده‌ایم، در کشور ما مذاهب و ادیان و اقوام مختلف در حال زندگی مسالمت آمیز، برادرانه و همکاری و همدلی برای رشد و تعالی کشور هستند و از این جهت موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.

ایران اسلامی الگوی وحدت در جهان اسلام است

وی با بیان اینکه الگو برداری از وحدت و همدلی در میان ادیان و مذاهب در ایران می‌تواند راهگشای دیگر کشورهای اسلامی در این زمینه باشد، اظهار کرد: این الگو برخاسته از آموزه‌های قرآنی و سیره پیامبر اکرم(ص) اهل بیت(ع) و شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تبیین خطرات پیش روی جهان اسلام را از وظایف مبلغان دینی تمام مذاهب اسلامی در کشورهای مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: باید آحاد امت اسلامی بدانند دشمن برای آنها چه توطئه‌های شوم و خطرناکی تدارک دیده است، مردم باید دست‌های پشت پرده تفرقه افکنی را ببینند و با تمرکز بر مشترکات مذاهب اسلامی وحدت و یکپارچگی را به رخ دشمنان اسلام و مسلمین بکشند و دسیسه‌ها و توطئه‌های آنان را خنثی سازی کنند./1304/ت301/ب1

ارسال نظرات