۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۴۲۲۰۲
آیت‌الله خاتمی:

امت اسلام در برابر تجاوز آشکار به مردم فلسطین بایستد/ با تقویت توان موشکی خواب راحت را از کاخ سفید نشینان می گیریم

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر این‌که قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است، گفت: هرچه بتوانیم برد موشک‌ها را افزایش می‌دهیم تا خواب راحت را از چشم کاخ سفید نشینان بگیریم.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اقدام سخیف رییس جمهور آمریکا در اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، گفت: این اقدام نه تنها فریاد جهان اسلام حتی فریاد هم‌پیمانان آمریکا را هم در آورده است.

وی با بیان این‌که برخی از مسؤولان آمریکا گفته‌اند که این رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا مشکل روانی دارد، افزود: باید تا دیر نشده قبل از این‌که این روانی فجایع دیگری به وجود آورد درمانش کنند و الا کار دست بشریت می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: هفتاد سال است که فلسطین اشغال شده است و در طول این مدت هم دنیای استکبار حامی این اشغال بوده و الآن هم دموکرات و جمهوری‌خواه حامی این اشغال ظالمانه هستند، تصمیم و توطئه اخیر غصب مضاعف است و نه تنها امت اسلام بلکه جهان باید در برابر این تجاوز آشکار به مردم فلسطین بایستد.

وی اظهار داشت: واکنش در این عرصه بسیار گسترده‌ بوده حتی هم‌پیمانان آمریکا هم تعبیرشان در بیانیه‌هایشان این است که به شدت محکوم کردند ولی این کافی نیست باید در کنار این محکوم کردن‌ها اقدام عملی داشته باشند.

فریاد ملت‌ها تا عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: اقدام عملی همان است که رهبر مجاهد حزب‌الله گفت که سفرایشان را فرا بخوانند و سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی را در همه جهان ببندند، باید این فریاد و خروش تا عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از این تصمیم جنایتکارانه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تظاهرات مردم پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور، شعار مرگ بر اسرائیل را تجلی برائت و غضب الهی خواند و گفت: حرکت مقدس مردم بعد از نماز جمعه را دسته کم نگیرید این گام و فریادتان در این مراسم از آن گام‌ها و فریادهای خداپسندانه است.

انتفاضه تنها راه نجات ملت فلسطین

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ترامپ با این اقدامش قلم قرمزی بر تمام این مذاکرات هفتاد ساله کشید و نشان داد که راه درمان قصه فلسطین تنها و تنها انتفاضه است و این انتفاضه‌ها است که روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام سیاه خواهد کرد.

وی خطاب به دولتمردان کشورهای اسلامی با بیان این‌که اگر دم از عربیت و اسلامیت می‌زنید اینها عرب و مسلمان هستند چرا از اسلام و قبله اول مسلمانان دفاع نمی‌کنید، گفت: هرکس در این عرصه فریاد نزند و به صحنه نیاید قطعا بی‌غیرت است و باید بداند که غیرت اسلامی اقتضای خروش و فریاد علیه اشغالگران دارد.

تجلیل از برخورد عزتمندانه سردار سلیمانی با نامه رییس سیا

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه برخورد قاطع سردار سلیمانی با نامه رییس سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) را عزتمندانه خواند و اظهار داشت: سردار سلیمانی نامه را باز نکرده به آنها برگرداند نامه‌ای که خودشان اعتراف کردند که چنین نامه‌ای را به این سردار سرافراز فرستادند و او عزتمندانه آن را بازگشت داد.

وی همچنین پیروزی ملی‌پوشان وزنه‌برداری جمهوری اسلامی در مسابقات جهانی را تبریک گفت و با اشاره به افتخارآفرینی علیرضا کریمی برای قرار نگرفتن در مصاف با ورزشکار رژیم صهیونیستی، گفت: اصل رژیم صهیونیستی جعلی است و این موضع از پیروزی کمتر نیست و ما به چنین ورزش و چنین ورزشکارانی افتخار می‌کنیم.

به مسؤولان خدمتگزار اعتماد کنیم منتهی به کم قانع نباشیم

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وقوع زلزله در نقاط مختلف کشور به ویژه زلزله منطقه غرب، گفت: مردم در این عرصه سنگ تمام گذاشتند اما به سرما نزدیک می‌شویم و از مسؤولان انتظار داریم که در امر خدمات رسانی سرعت ببخشند تا در سرمای سه ماه زمستان به مصیبت‌دیدگان سخت نگذرد.

وی افزود: مسؤولان توجه داشته باشند که کشور ما زلزله‌خیز است و به استحکام بناها بپردازند؛ برنامه‌ریزی بلند مدت چند ساله داشته باشید و بدانید که ما تنها کشور زلزله‌خیز نیستیم و ژاپن هم زلزله‌خیز است اینها زلزله را باور و به استحکام بناهایشان اهتمام کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مسؤولان ما سنگ تمام گذاشتند و گاهی در این زمینه بی‌انصافی می‌شود و گاهی ضد انقلاب کاری می‌کند که اعتماد از مسؤولان ما برود و این تهمت است، خاطرنشان کرد: به مسؤولان خدمتگزار باید اعتماد کنیم منتهی به کم نباید قانع بود.

وی یادآور شد: اگر در همان لحظات اولیه ارتش و سپاه نرسیده بودند زیر آوارماندگان را در بیاورند تعداد کشته ها هزاران نفر می‌شد؛ همه مسؤولان خودشان را به مناطق زلزله‌زده رساندند و با انگیزه خدمت می‌کنند.

رهبری آسیب ببیند شاکله جامعه به هم می‌خورد

آیت‌الله خاتمی در بخشی از سخنان خود که در خطبه نخست نماز جمعه تهران ارائه داشت بر استحکام پیوندهای اجتماعی و استحکام مرزهای اسلامی تأکید کرد و افزود: مراقب مرزهای کشور باشید و نگذارید دشمن نفوذ در مرزهای شما داشته باشد که مرز سیاسی بعد اول این مرز است و نباید مرز سیاسی نظام اسلامی آسیب پذیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که از امامان عادل جامعه اسلامی حمایت کنید و آنها را تنها نگذارید آنچنان که امام حق علی(ع) تنها ماند، گفت: شاکله نظام سیاسی با رهبر شکل می‌گیرد و اگر رهبری آسیب ببیند شاکله آن جامعه به هم خورده است.

وی دومین مرز را که باید حفظ شود مرز فرهنگی نامید و اظهار داشت: رخنه فرهنگی بسیار خطرناک است از این‌رو مقام معظم رهبری از آغاز رهبری خود تهاجم فرهنگی، شبیخون همه‌جانبه فرهنگی، ناتوی فرهنگی می‌گویند و این نشان دهنده درک این خطر و خطرناک بودن این رخنه است.

آیت‌الله خاتمی سومین مرز را مرز نظامی نامید و خاطرنشان کرد: در دنیایی که گرگ‌ها حکومت می‌کنند و منطق در کار آنها نیست نمی‌شود مسلح و مقتدر نبود؛ باید مقتدر بود اما یک تفاوت بین اقتدار ما و اقتدار دیگران هست که اقتدار دیگران برای تجاوزگری است و اقتدار ما برای بازدارندگی است.

افزایش برد موشکی‌ برای گرفتن خواب راحت از چشم سردمداران کاخ سفید

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با تأکید بر این‌که قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است و برای این است که گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را به خود راه ندهند، گفت: ما موشک داریم موشک هم می‌سازیم و هرچه قدر هم که بتوانیم بر برد موشک‌هایمان افزایش می‌دهیم تا خواب راحت را از چشم کاخ سفید نشینان بگیریم و می‌گیریم.

وی افزود: تأکید می‌کنیم که سراغ بمب اتم نمی‌رویم چراکه پیامبر اکرم(ص) ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده است اما از بمب اتم گذشته به فضل خدا در عرصه قدرت موشکی نظام اسلامی ما مصمم است بر ارتقای قدرت موشکی که اگر یک روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی خواست غلطی کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات