۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۴۲۴۲۵

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری درس خارج فقه حجاب عفاف، تمدید مهلت حضور در مسابقه همپای قافله و برگزاری سومین نشست از سلسله نشست های زن غربی با محوریت زن شرقی از نگاه زن غربی از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس خارج فقه عفاف با ارائه استاد حجت الاسلام حسین بستان، یکشنبه ها ساعت ۱۵(دوساعت به غروب) در مصلای قدس قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مباحثی چون نگاه، پوشش، صحبت کردن با جنس مخالف و موضوعاتی از این قبیل در این درس مورد بررسی فقهی قرار می گیرد.

گفتنی است، حجت الاسلام بستان از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

شرکت در این درس برای عموم برادران و خواهران آزاد و امکان استفاده از پارکینگ مصلی از ورودی میدان جانبازان برای شرکت کنندگان مهیا است

برگزاری جلسه دفاعیه پایان‌نامه «جوهریت نفس و بررسی شبهات وارده در فلسفه اسلامی»

جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «فلسفه اسلامی» با موضوع «جوهریت نفس و بررسی شبهات وارده در فلسفه اسلامی» توسط سرکار خانم «خدیجه عیسوند حاتمی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدتقی یوسفی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلامرضا نورمحمدی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز یکشنبه، ۱۹ آذرماه ساعت ۸ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود

زهرا امین مجد، مدیر گروه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» به همت گروه علمی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(س) و با همکاری انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش این مؤسسه برگزار می‌شود.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: در این نشست، سرکار خانم دکتر «فرشته روح‌افزا»، همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» و مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان به تبیین موضوع  «زن شرقی از نگاه زن غربی» می‌پردازد.

امین مجد با بیان اینکه حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(س) در این سلسله‌نشست‌ها آزاد است، تصریح کرد: دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» با موضوع «زن غربی، ازدواج و خانواده» با حضور دکتر روح‌افزا برگزار شد و به دلیل استقبال بانوان طلبه از مباحث مطرح شده، سومین نشست نیز با حضور معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: نخستین نشست از این سلسله‌نشست‌ها با موضوع «زن غربی، جنسیت و هویت» و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر «علی غلامی»، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تشکیل شد.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: این نشست روز پنجشنبه، ۲۳ آذر ماه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در آمفی‌تئاتر طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

مهلت شرکت در مسابقه ویژه «همپای قافله» تمدید شد

حجت الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مسابقه ویژه «همپای قافله» در قالب‌های «عکس»، «فیلم» و «سفرنامه» برگزار می‌شود، اظهار داشت: مهلت شرکت در این مسابقه که ویژه بانوان طلبه، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا(س) است، تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در قالب فیلم می‌توانند آثار خود را به  صورت داستانی کوتاه و یا مستند از طریق تولید اثر با دوربین تلفن همراه یا دوربین فیلمبرداری ارائه کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س)، حداکثر زمان فیلم‌های کوتاه بخش داستانی و مستند را ۳۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: محدودیتی در تعداد ارسال آثار وجود ندارد و شرکت همزمان در هر بخش مسابقه اعم از سفرنامه و فیلم جایز است.

حجت الاسلام تهرانی به فراخوان سفرنامه اشاره کرد و ادامه داد: «اتفاقات راهپیمایی عظیم اربعین»، «ظرفیت موجود در راهپیمایی اربعین جهت اجرای امور تبلیغی و فرهنگی»، «تأثیر شرکت در مراسم اربعین بر زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان»، «برداشت از سفر و راهپیمایی عظیم اربعین» و موضوعات مرتبط از جمله محورهای این بخش است.

وی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال تنها یک سفرنامه است، تصریح کرد: سفرنامه‌ها باید به یکی از زبان‌های فارسي، عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی، آذربایجانی، روسی، کرواتی، صربی، بوسنیایی، فرانسوی، آلمانی یا اسپانیولی نگاشته شده باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) بیان داشت: مراسم اختتامیه مسابقه همپای قافله بهمن ماه سال جاری برگزار و از برگزیدگان این مسابقه قدردانی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را به نشانی ارسال پستی به آدرس قم، بلوار بوعلی، جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، دفتر اداره کل امور فرهنگی ارسال کنند و یا از طریق تلگرام و آیدی @Farhangi۳۱۳۳۱۳ اقدام کنند./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات