۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۴۲۴۳۱
کوتاه نوشت طلبگی؛

«ترامپ» شود سبب خیر اگر خدا خواهد

موضع گیری رئیس جمهور آمریکا می‌تواند زمینه ساز انتفاضه دیگری باشد و روند زوال و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را سرعت ببخشد.
بیت المقدس مسجدالاقصی بیت المقدس مسجدالاقصی ترامپ

به گزارش سرویس فرهنگی  اجتماعی خبرگزاری رسا، موضع گیری‌های اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا درک این مطلب را بیش از پیش نمایان می‌کند که چرا  اهل بیت  خداوند را شکر کردند که دشمنان ایشان را از احمق‌ها و نادانان قرار داده است!

این موجود روانی(ترامپ) مدتی پیش حسابی از خجالت دولت و ملت ایران در آمد؛ خلیج فارس را خلیج عربی خواند، ملت ایران را تروریست خواند و به سپاه پاسداران تاخت و نکاتی دیگر... ؛ همین مسئله موجی از وحدت  و همدلی  را در  بین مردم و مسئولین ایجاد کرد، به طوری که مواضعی متفاوت از رئیس جمهور را شاهد بودیم که ظاهرا صدا و سیما هم ذوق زده شده بود و تقریبا مشروح مواضع ایشان را منعکس کرد.

اظهارات ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و اعلام پایتختی قدس برای رژیم غاصب صهیونیست از شاهکارهای دیگر او در این روزهای اخیر است که دوباره بحث فلسطین و بیت المقدس را در صدر خبرها آورد و توجه دنیا را  به ‌آن معطوف کرد.

بیت المقدس اولین قبله مسلمانان بوده و به تصریح قرآن کریم معراج پیامبر اکرم(ص) از مسجد الحرام به بیت المقدس بوده است «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ...»؛ از این رو این مکان شریف و مقدس از جایگاه خاصی نزد مسلمانان برخوردار است.

هم‌چنان‌که شاهد هستیم موجی از مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده در جهان اسلام پیرامون این مسئله رخ داده است و طبیعتا بیشتر هم خواهد شد.   

رهبر معظم انقلاب درباره این موضع گیری آمریکا فرمودند: اینکه آن‌ها (صهیونیست‌ها) ادعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کنند، از عجز و ناتوانی آنهاست.

دست رد هم پیمانان آمریکا

جالب اینجاست که هم‌پیمانان و دوستان آمریکا مثل انگلیس، آلمان و فرانسه نیز از این موضع گیری ترامپ حمایت نکرده‌اند؛ چرا که حداقل تا حدی متوجه عواقب چنین مواضعی هستند و به خاطر منافع خودشان هم که شده از چنین موضوعی حمایت نکرده‌اند.

شاید جالب‌تر از این، موضع عربستان در این باره باشد که با توجه به زد و بندهایی که عربستان با آمریکا دارد و  همچنین روابط دوستانه‌ای که با رژیم صهیونیستی دارد، اقدام ترامپ را - اگرچه صوری باشد- محکوم کرده است.

این موضع گیری رئیس جمهور آمریکا می‌تواند زمینه ساز انتفاضه دیگری باشد و روند زوال و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را سرعت ببخشد. از این جهت باید به ترامپ دست مریزاد گفت و حقیقتا می‌توان گفت که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!»

موضوع پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، موضوعی بوده که از سالیان قبل، رؤسای جمهور سابق ایالت متحده به دنبال آن بودند، ولی هیچ کدامشان جرأت چنین کاری را نداشتند که بخواهند به این روشنی این مطلب را مطرح کنند./999/پ۲۰۰/س

بابک شکورزاده

      

 

 

 

ارسال نظرات