۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۲۴۸۹
نطق صريح حجت الاسلام عبادی در صحن علنی مجلس؛

صدای اعتراض مردم درباره جاده بيرجند به قاين بلند است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدای اعتراض مردم خراسان‌جنوبی به ‌دلیل بی‌ کیفیتی جاده‌های این استان به ویژه جاده بیرجند _ قاین بلند است، گفت: باید اعتبار لازم به این پروژه تخصیص پیدا کند و دولت نیز هرچه زودتر به تعهدات خود در قبال مردم عمل کند.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماينده مردم بيرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: اقدام بی‌شرمانه ترامپ نسبت به قدس شریف و موضع‌گیری‌های سست و بی ‌خاصیت برخی کشورهای اسلامی جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه دنیای اسلام کوتاه نخواهد آمد و آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی را پشیمان خواهد کرد، گفت: سردمداران سعودی برای تحکیم پایه‌های قدرت نابخردانه با دشمنان اسلام معامله کرده‌اند که نشانه بی‌تجربگی، عشرت‌طلبی و بی‌توجهی به آرمان‌ها است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ١٦ آذر ماه، روز دانشجو، افزود: با توجه به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان لازم است وزارت علوم ارتباط دانشگاه با صنعت را بیشتر دنبال کند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید در زمینه اقتصادی فعالیت بیشتری داشته باشد و وزیر امور خارجه سریع‌تر طرح تحول در ساختار وزارت خارجه را در مورد ایجاد معاونت اقتصادی انجام دهد زیرا ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در معرفی سفرها نیز باید نگاه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا زمینه‌های صادرات فراهم شود، ادامه داد: یکی از ابزارهای شکوفایی اقتصادی در استان خراسان‌جنوبی ایجاد راه‌آهن است و در حال حاضر بخش زیادی از استان به ویژه صنایع و معادن بدون ایجاد راه‌آهن فعال نمی‌شوند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدای اعتراض مردم خراسان‌جنوبی به ‌دلیل بی‌ کیفیتی جاده‌های این استان به ویژه جاده بیرجند _ قاین بلند است، خاطرنشان کرد: باید اعتبار لازم به این پروژه تخصیص پیدا کند و دولت نیز هرچه زودتر به تعهدات خود در قبال مردم عمل کند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: وزیر نیرو باید به کمک شرق کشور برسد، با توجه به خشکسالی‌های 18 ساله و ادامه آن اگر چنانچه انتقال آب به این منطقه جدی گرفته نشود منطقه دچار گرفتاری خواهد شد که دود آن به چشم کشور می‌رود.

وی افزود: هرگونه کوتاهی در این زمینه گناهی نا‌بخشودنی است و با توجه به وضعیت نامناسب آب در خراسان‌جنوبی باروری ابرها باید در اولویت برنامه‌های وزارتخانه قراربگیرد تا شاید برخی از دردهای استان خراسان‌جنوبی کاهش یابد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان بدانند امروز نا برابری اقتصادی تمام مردم را بسیار رنجور کرده، حقوق و درآمدهای افراد در بخش‌های دولتی بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: کافی است تفاوت فاحش حقوق فرهنگیان و برخی بازنشستگان با حقوق‌ها و درآمدهای چند صد میلیونی در برخی دستگاه‌های دولت را مقایسه کنیم لذا لازم است مجلس و دولت با این بی‌عدالتی‌ها مبارزه کنند./۸۸۰/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات