۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۴۲۵۲۳
معاون فرهنگی وزارت علوم:

هیچ کس به دنبال این نیست که دانشجویان غیر سیاسی باشند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: هیچ کس به دنبال این نیست که دانشجویان غیر سیاسی باشند، در حقیقت تأملات سیاسی باید در فضای دانشجویی بیدار باشد.
ایرجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فضل الله ایرجی در جشنواره ملی«مکران؛ گنج بیکران» که پیش از ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت سواحل مکران عنوان کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که چنین گنجی را به ما عطا کرده و باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح از این ظرفیت فوق العاده استفاده کنیم.

وی افزود: اگر فاز 4 اسکله شهید بهشتی و شهید کلانتری در چابهار بهره برداری و راه آهن چابهار به هرات و سرخس وصل شود، درآمد حاصل از این نقل و انتقالات، برابر با نفت است در حالی که نفت و سوخت های فسیلی روزی به پایان می رسند اما این مسیر تجاری پایان ناپذیر است.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: زیبنده کشور نیست که این سواحل و مردم آن با محرومیت و پراکندگی جمعیت مواجه باشند و نیاز است تا برنامه ریزی ویژه ای برای رفع این مشکلات انجام داد.

وی کارآفرینی و تأمین امکانات را از عوامل توسعه این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: اگر کارآفرینی و تأمین امکانات و زیرساخت های لازم صورت گیرد، بسیاری از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد رفع خواهد شد.

ایرجی اضافه کرد: جوانان به ویژه دانشجویان که از کشور در برابر بیگانگان دفاع کرده و استقلال و آزادی کشور را تضمین کردند، می توانند بیشترین نقش آفرینی را در این موضوع داشته باشند و با توجه به مسؤولیت های اجتماعی خود، در موضوع شناسایی و رفع مشکلات این منطقه فعالیت جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسؤولیت های اجتماعی دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان یک مسؤولیت اجتماعی دارند که گاهی مانند 16 آذر در مسائل سیاسی بروز پیدا می کند و در نوک پیکان مبارزه با استبداد و استکبار قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: در روند مبارزات و پیروزی انقلاب نیز دانشجویان نقش محوری را ایفا کردند و این نقش کماکان وجود دارد و دانشجویان به وظایف اجتماعی و سیاسی خود عمل می کنند؛ هیچ کس به دنبال این نیست که دانشجویان غیر سیاسی باشند، در حقیقت تأملات سیاسی باید در فضای دانشجویی بیدار باشد./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات