۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۴۲۶۳۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اجرای ویژه تئاتر به نفع کودکان مبتلا به سرطان در تبریز، معارفه رییس جدید حوزه هنری آذربایجان شرقی و آیین بزرگداشت استاد حیدر عباسی (باریشماز) از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اجرای ویژه  تئاتر" کلفت ها" در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان به میزبانی موسسه بین المللی الف در سالن استاد مقبلی مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد. 

این تئاتر که از اول آذرماه به کارگردانی علی فتوحی و تهیه کنندگی سعید طرزمی در سالن استاد مقبلی مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز به روی صحنه رفته، تمامی عواید حاصل از بلیط فروشی این اجرای ویژه خود را در جهت کمک به کودکان مبتلا به سرطان اختصاص داد.

هومن بیگ نژاد، مدیر عامل موسسه بین المللی الف در خصوص میزبانی از این نمایش خیریه گفت: موسسه بین المللی الف همواره تلاش نموده تا با  همراهی هنرمندان خیر شهرمان در قالب برنامه های متنوع فرهنگی -  هنری، برای گسترش فرهنگ خیریه قدم بردارد.

وی افزود: تاکنون برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به سرطان، اجرا های خیریه تئاتر و سایر برنامه های فرهنگی در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شده است.

علی فتوحی طراح و کارگردان تئاتر" کلفت ها" در خصوص تخصیص تمامی عواید حاصل از این اجرای ویژه در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت: این اجرای ویژه خیریه برای اولین بار در شهر تبریز و در جهت اجرای مسئولیت اجتماعی گروه نمایشی "کلفت ها" در قبال کودکان مبتلا به سرطان، با همکاری موسسه بین المللی الف  به روی صحنه رفت که خوشبختانه با استقبال پرشور هنر دوستان تبریزی همراه شد.

رییس جدید حوزه هنری آذربایجان شرقی معرفی شد
محمدتقی محمدیان با حکم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری کشور، به عنوان رئیس حوزه هنری استان معرفی شده و از زحمات حسن میلانی رئیس سابق حوزه هنری آذربایجان شرقی قدردانی می شود.

بر اساس این گزارش، عصر فردا دوشنبه ۲۰ آذرماه سال جاری مراسم تودیع و تکریم حسن میلانی و معارفه محمد تقی محمدیان به سمت ریاست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. این مراسم راس ساعت ۱۵ عصر در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار خواهد شد.     

گفتنی است، محمد تقی محمدیان پیش از این مسئولیت هایی چون؛ مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی، معاون آموزش و سازماندهی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان کشور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ٢٠ تهران و رییس فرهنگسرای ولاء را عهده دار بود.

توسعه جوامع بدون توجه به فرهنگ تحقق پیدا نمی کند
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین بزرگداشت استاد حیدر عباسی (باریشماز) با تاکید بر جایگاه ویژه ی آذربایجان در تمام زمینه ها به ویژه شعر و ادب، اظهار داشت: پیشینه غنی آذربایجان در پرورش عالمان و عارفان و شاعران برجسته ای که هر یک وزنه ای در عرصه ی شعر و ادب این مرز و بوم محسوب می شوند بر همگان آشکار است. 

محمدپور تاکید کرد: ارج گذاشتن به بزرگانی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر متعالی و ارزش مدار دلسوزانه تلاش می کنند امری لازم و ضروری است و این همایش نیز با همین رویکرد برگزار شده است. از مضامین محوری این استاد شهیر و فرهیخته که ماندگاری کلام او را تحکیم بخشیده الهام گرفتن وی از آیات قرآن کریم است. 

وی با اشاره به آیات قران کریم که درباره نبی مکرم اسلام نازل شده و وی را چراغ هدایت و بشارت دهنده و دعوت کننده به سوی خدا خوانده است،‌اظهار داشت: جریان نبوت یک فیض جاری است و انبیا فرستاده شدند تا انسان جایگاه شایسته خود را که جانشینی خدا در زمین است را بیابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود:‌ اگر نبوت در همان مقطع ابتر می ماند و بشریت از هدایت پیامبران و انبیا و اولیا محروم می ماند این مسئله با فلسفه هستی و فلسفه ی وجودی این دنیا سازگار نبود.

محمدپور گفت: ما اعتقاد داریم که توسعه و پیشرفت جوامع بدون توسعه فرهنگی تحقق پیدا نخواهد کرد و این توسعه فرهنگی بر دوش نخبگان و انسان هایی است که چراغ راه بشریت هستند.

نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح 308 هزار رأس دام در آذربایجان شرقی
امیر حسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در راستای حفظ و ارتقا بهداشت عمومی جامعه و نظارت بهداشتی بر تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ابتدای سال 96 بر ذبح 258 هزار رأس دام سبک و 50 هزار رأس دام سنگین نظارتهای قبل و بعد از کشتار صورت پذیرفته است.

وی همچنین اظهار داشت: در طی این مدت بر کشتار 16 میلیون و 738 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان نظارت گردیده که از این تعداد 79 هزار 361 قطعه لاشه مرغ غیر قابل مصرف تشخیص داده و حذف شده است.

بهداد با اشاره به اینکه نظارتهای بهداشتی دامپزشکی پس از کشتار نیز ادامه دارد گفت: در همین مدت 277 هزار مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز صورت گرفته که حاصل این بازدیدها کشف، ضبط و معدوم‌سازی 375 هزار و 882 کیلوگرم فرآورده فاسد، تاریخ گذشته و تقلبی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار داشت: عرضه کنندگان این مقدار فرآورده کشف شده جهت صدور احکام قضایی لازم در قالب 249 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات