۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۴۲۷۸۱
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

دانشگاه باقر العلوم در حوزه آموزش عالی یک برند محسوب می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی با تأکید بر این که دانشگاه باقر العلوم(ع) در حوزه آموزش عالی یک برند محسوب می‌شود، گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نظر دارد بیش از پیش از دانشجویان با استعداد این دانشگاه بهره‌گیری کند.
لک زایی
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، امروز در ویژه برنامه بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار شد، این مرکز علمی را یکی از دانشگاههای موفق کشور برشمرد و بیان داشت: مرکز آموزش زبان در دانشگاه باقر العلوم، با سابقهترین دانشکده زبانهای خارجی و مطالعات بینفرهنگی در قم است.

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی با اشاره به آسیبهایی که متوجه زبانآموزان میشود، اظهار داشت: متأسفانه در حوزه آموزش زبان، دانشجویان پس از فارغ شدن از تحصیل، در بازار کار دچار مشکلات اساسی میشوند.

وی با تأکید بر این که دانشگاه باقر العلوم(ع) در حوزه آموزش عالی یک برند محسوب میشود، ابزار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نظر دارد بیش از پیش از دانشجویان با استعداد این دانشگاه بهرهگیری کند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادوار گذشته در صحنه بینالملل فعالیتهایی داشته اما برنامهریزیهای لازم برای گسترش فعالیتها در این عرصه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای حضور در محافل علمی، دو سفر بینالمللی برنامهریزی شده بود اما در سال جای حدود 10 برنامه بینالمللی به زبانهای عربی، روسی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی با تأکید بر حضور دانشجویان زبان در عرصه فضای مجازی، عنوان کرد: بیشتر سایتهایی که در حوزه فرهنگ و مبانی اسلامی وجود دارد، به زبان فارسی محتواهای خود را تولید و ارایه میکنند در حالی که درخواستهای فراوانی از کشورهای مختلف برای استفاده از تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به حضور متخصصان زباندان برای ترجمه تولیدات علمی سایتهای خود نیازمند است، از این رو دانشگاه باقر العلوم(ع) میتواند دانشجویان و فارغالتحصیلان خود را برای فعالیت در فضای مجازی به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: رسالههای دکتری دانشگاه باقر العلوم(ع) که در 400 الی 500 صفحه تولید میشوند، باید در 100 صفحه خلاصه نویسی شده و به زبانهای مختلف از جمله مخاطبان جهان عرب ترجمه و ارائه شود.

وی با بیان این که تمام پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاشهای دانشمندان و علمای اسلامی است، ابراز داشت: شهادت مردان بزرگ، رهبری علمای بزرگ اسلامی و شکنجهها و تبعیدهایی که بر علما تحمیل شده است، امروزه زمینه تحصیل در آرامش و بهرمند بودن از نعمت امنیت را برای ما فراهم کرده است./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات