۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۴۲۸۱۴

حجت الاسلام محمدیان رییس جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی شد

حجت الاسلام محمدتقی محمدیان طلبه درس خارج فقه و اصول و دانش آموخته فلسفه هنر دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان رییس جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معرفی شد.
حجت الاسلام محمدتقی محمدیان، رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدتقی محمدیان، رییس جدید حوزه هنری آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه‌ که در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت و برنامه‌های مدیران سابق حوزه هنری استان را ارج نهاده و در ادامه مسیر مثبت آن عزیزان حرکت خواهم کرد.

وی با بیان این‌که حوزه هنری مسیر خوبی را طی کرده و در دوران مدیریت قبلی گام‌ها ماندگاری برداشته شده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم حوزه فرهنگ و هنر که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده؛ نیازمند تعامل و همگرایی متولیان و فعالان این عرصه است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این‌که حوزه‌ فرهنگ و هنر یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تقابل جریان حق و باطل است، تصریح کرد: در جبهه‌ فرهنگی مسؤولیت سنگینی بر عهده‌ ما گذاشته شده که مکلف به انجام آن به بهترین شکل ممکن هستیم، در این راستا از تمامی صاحب‌نظران فرهنگ و هنر استان استمداد می طلبم. 

همچنین جواد کریم‌نژاد، سرپرست سابق حوزه هنری آذربایجان‌‌شرقی با ارایه ارایه گزارشی از فعالیت‌های چند ماهه حوزه هنری استان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۵ کارگروه ادبی در حوزه هنری استان فعالیت دارند و نشست‌های متعددی در طول هفته با موضوعات مختلف هنری برگزار می شود.

وی با بیان این‌که این نهاد ارزشی مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به زبان هنر و با محوریت اندیشه‌های ناب اسلامی بیان می کند، تصریح کرد: حوزه‌ هنری نهادی بر آمده از متن انقلاب شکوهمند اسلامی است که در طول چهار دهه فعالیت هنری پیوندی عمیق میان خود و هنرمندان ایجاد کرده است.

کریم‌نژاد با اشاره به تعامل و ارتباط نزدیک حوزه هنری با فعالان فرهنگ و هنر استان گفت: حوزه هنری با تکیه به هنرمندان ارزشی فعالیت‌های گسترده‌ای به ویژه در حوزه‌ ادبیات آیینی و انقلابی انجام داده و در طول سال گدشته سعی بر این بود که حوزه هنری به پاتوق هنرمندان جوان تبدیل شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام محمدتقی محمدیان طلبه درس خارج فقه و اصول و دانش آموخته فلسفه هنر دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان رییس جدید حوزه هنری آذربایجان شرقی معرفی شد، وی پیش از این مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی و معاون آموزش و سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور بوده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ٢٠ تهران و رییس فرهنگسرای ولاء، مشاور رییس و مدیر ارتباطات فرهنگی و دینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عضو شورای راهبردی توسعه معارف دینی شهرداری تهران و مدیر رصد و برنامه ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از دیگر سوابق حجت الاسلام محمدیان است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات