۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۴۲۸۲۱
از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب؛

اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار تجلیل شدند

مراسم تجلیل از اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله فاضل لنکرانی و برخی از مسؤولان دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
آرشیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امشب با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی و برخی از مسؤولان دفتر رهبر معظم انقلاب  در سالن امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، عضو جامعه مدرسین تحول در علومی همانند تفسیر، کلام و حدیث را از طریق ضوابط اجتهادی الزامی دانست و خطاب به اساتید کلام تصریح کرد: اساتید با دیدگاه ضوابط اجتهادی باید به سراغ علوم بروند، چراکه اگر این ضوابط به میدان نیایند، بسیاری از مباحث روشن نخواهد شد.

وی پاسخ به مبانی سلفی گری از طریق اجتهاد را تنها راه مبارزه با افکار پلید دشمنانی همچون داعش خواند و بیان کرد: اگر با موازین محکم اجتهادی علمای سلفی را مجاب به بطلان مبانی سلفیت نکنیم، تفکر و فرهنگ انحرافی داعش پابرجا خواهد ماند.

همچنین حجت الاسلام حبیبی تبار در این جلسه  صهیونیزم جهانی را بزرگترین دشمن اسلام خواند و گفت: تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش مدافعان حرم سبب شد نیروهای سلفی و تکفیری در منطقه نابود شوند.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: اگرچه داعشی ها به صورت فیزیکی سرکوب شدند، اما تفکر پلیدشان هنوز موجود است؛ امروزه خطرناک ترین تفکر برای اسلام همین تفکر داعشی و سلفی گری است.

وی افزود: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی سال ها قبل تفکر سلفی گری را حس کرده و معتقد بودند در بحث های کلامی، طلابی باید تربیت شوند که بتوانند به خوبی از کیان مکتب اهل بیت(ع) با دیگاه تقریبی دفاع کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم به اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هدایایی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اهدا شد و از آنها تجلیل به عمل آمد./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات