۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۸۲۷
ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان:

انکار وجود امام زمان از ویژگی های جاهلیت مدرن است

حجت الاسلام ایزدی جاهلیت در دوره آخرالزمان را به جاهلیت مدرن تعبیر کرد و گفت: انکار وجود امام زمان(عج)، ظاهری شدن قرآن و عمل نشدن به دستورات اسلام در عرصه جامعه از ویژگی های جاهلیت در آخرالزمان است.
حجت الاسلام علی ایزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی ایزدی، ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان‏، دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «من در میان دو جاهلیت مبعوث شده ام و شر جاهلیت بعد از من از شر جاهلیت قبل از من بیشتر است».

وی ادامه داد: معمولاً مردم افراد بی سواد را جاهل خطاب می کنند، اما با دقت در سخن پیامبر(ص) در می یابیم که این چنین نیست، چرا که در این دوره از زمان بسیاری از مردم سطح سواد بالایی دارند، منظور از جهل بی عقلی است و این می تواند درباره افراد تحصیلکرده هم صادق باشد.

حجت الاسلام ایزدی افزود: بسیاری از آیات قرآن هم بر عقل تکیه دارند و کسانی که تابع شر هستند را بی عقل و جاهل معرفی می کند، در روایات داریم که چه بسا افرادی که علم دارند اما عاقل نیستند، امروز ما با پدیده جاهلیت مدرن رو به رو هستیم.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان گفت: صفات جاهلان در زمان قبل از بعثت پیامبر اسلام(ص) در خطبه های 2 و 95 نهج البلاغه وجود دارد، خداوند به پیامبر(ص) خطاب می کند که ای پیامبر به زنان بگو خودشان را مانند زنان زمان جاهلیت زینت نکنند و اینگونه در معابر و بیرون از خانه ظاهر نشوند، این یکی از ویژگی های زنان زمان جاهلیت اول بوده که امروز هم وجود دارد.

وی بیان داشت: امیر مؤمنان(ع) خصوصیات انسان های جاهل در آخرالزمان را در خطبه 369 نهج البلاغه مطرح می کنند، یکی از این صفات جاهلان دوری از حقیقت قرآن و عمل کردن به مفاهیم آن است، جاهلان آخرالزمان تنها رسم و رسوم مربوط به قرآن را رعایت می کنند و از آن در زندگی خود استفاده عملی نمی کنند.

حجت الاسلام ایزدی ابراز داشت: برنامه زندگی صحیح در قرآن آمده است، خداوند در قرآن می فرماید زنان خبیث برای مردان خبیث و زنان پاک برای مردان پاک هستند و این موضوع متأسفانه در بسیاری از موارد در جامعه امروز رعایت نمی شود و ما شاهد ازدواج مردان و زنان هستیم که در دین و اعتقادات اشتراک ندارند و کفو یکدیگر نیستند و همین موضوع پس از مدتی سبب جدایی و طلاق بین آن ها می شود.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان اظهار داشت: ‏یکی دیگر از ویژگی های آخرالزمان این است که تنها پوسته ای از اسلام در جامعه وجود دارد و تنها اسم و رسم اسلام باقی می ماند، یعنی اسلام و احکام دین در متن زندگی مردم و در اجتماع و اقتصاد و ازدواج و سیاست و سایر موارد اجرا نمی شود.

وی گفت: راه خروج از جهل در دوره آخرالزمان این است که امام زمان(عج) خود را بشناسیم و مطابق با دستورات و رضایت ایشان زندگی کنیم، پیامبر(ص) خطاب به امیر مؤمنان(ع) فرمودند هر کس که بغض تو را داشته باشد به مرگ جاهلیت می میرد، امروز هم هر کس منکر وجود امام زمان(عج) شود به مرگ جاهلیت می میرد.

حجت الاسلام ایزدی ابراز داشت: تنها راه برای خروج از جاهلیت در آخرالزمان ارتباط با ائمه اطهار(ع) و عمل به دستورات ایشان است، ائمه(ع) بهترین و زیباترین راه ها برای زندگی و در زمینه های مختلف را بیان کرده اند که این ها باید به خوبی برای مردم تبیین شود تا همگان دلداه راه آن ها شوند و از مرگ جاهلی رهایی یابند. /869/‏پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات