۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۴۳۰۴۶
استاد حوزه علمیه همدان:

وحدت حوزه و دانشگاه به معنی وحدت در هدف است

حجت الاسلام یوسفی راستگو با اشاره به راهکار های ایجاد وحدت در حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم ترین و عینی ترین زمینه های تقارب و همکاری حوزه و دانشگاه اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی و پژوهشی است.
حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو استاد مدرسه علمیه سفیران همدان پیش از ظهر امروز در مدرسه سفیران همدان با اشاره به اهمیت وحدت در میان حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در اهمیت بحث وحدت حوزه دانشگاه همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه، به معنی وحدت در هدف است.

وی ادامه داد: روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی برای طرح مجدد و عالمانه همبستگی در راستای آسیب شناسی و آفت زدایی از این دو شجره طیبه است.

استاد مدرسه علمیه سفیران همدان با اشاره به راهکارهای ایجاد وحدت در حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهم ترین و عینی ترین زمینه های تقارب و همکاری این دو نهاد اتخاذ شیوه های مشترک آموزشی و پژوهشی است.

وی تصریح کرد: تبادل اطلاعات، تشکیل شبکه های مشترک پژوهشی، اطلاع رسانی، مبادله استاد و مدرّس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی و فرهنگی می تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد.

حجت الاسلام یوسفی راستگو گفت: دلیل نامگذاری عنوان وحدت حوزه و دانشگاه در حقيقت سمبلی برای ایجاد يک حركت، پيوند و نهضت فرهنگی است که در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه كشور و امت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: وقتى که ما وحدت حوزه و دانشگاه را عنوان مى‌كنيم، بديهى است مقصود اين نيست كه اين دو را در عالم واقعيّت به يک چيز تبديل كنيم.

استاد مدرسه علمیه سفیران همدان بیان داشت: بعضى همين موضوع به اين روشنى و وضوح را ناديده گرفته و درباره غلط بودن شعار وحدت حوزه و دانشگاه قلمفرسايى می کنند که این امر کمکی به پیشرف و ایجاد تمدن نوین اسلامی نخواهد کرد .

وی در پایان افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه سبب پیشرفت و کمال تمدن نوین اسلامی می شود؛ از این رو این موضوع باید همواره مورد احتمام همگان قرار گرفته تا این امر مهم تحقق پیدا کند./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات