۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۴۳۰۵۷
رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه:

تبیین و اقامه هنجارهای دینی وظیفه امروز روحانیت است

رییس مرکز امورنخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه، گفت: فهم درست، دقیق روش مند، تبیین نشر و رسانش پیام وحی و تلاش، کوشش و اجتهاد برای اقامه هنجارهای دین در پهنه و بساط دین سه وظیفه روحانیت است.
حجت الاسلام عماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عماد رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و طلاب برتر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی(ره) که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: سازمان روحانیت اگر بخواهد موفق شود باید بداند تبارش چیست، کجا است و چه می خواهد انجام دهد. روحانیت باید کار ویژه خود را بداند.

وی ادامه داد: سه وظیفه روحانیت و حوزه علمیه فهم درست، دقیق روش مند، منضبط، روزآمد و کارآمد دین، تبیین نشر و رسانش پیام وحی و رسالت آن و تلاش، کوشش، اجتهاد برای اقامه هنجارهای دین در پهنه و بساط دین است که با این نگاه اهمیت تحقیق مشخص می شود.

حجت الاسلام عماد اضافه کرد: حوزه علمیه پس از پیروزی انقلاب در وظیفه سوم به طور جدی وارد عمل شده است، زیرا پیش از انقلاب این موضوع به این اندازه قابل اجرا نبوده و فضا برای انجام آن وجود نداشته است.

وی گفت: وقتی روحانیت وظیفه اجرا را برعهده گرفت چه بخواهد یا نخواهد هر اتفاقی در انقلاب رخ دهد به پای روحانیت گذاشته می شود و به تبع این موضوع راه برای نشر دین افزایش پیدا کرده است. فهم دین نیز در این عصر بسیار ضروری است. 

رییس مرکز امورنخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه، اظهار داشت: امروز در جهان ملاک تبعیت از یک مکتب و دین صرفا بنیادهای نظری و حقوقی آن نظام نیست و مهم تر برای اعتبار و حجیت یک نظام فکری و سیاسی کارآمدی آن است، امروز جهان می گوید در حوزه فلسفه هر برهانی که می خواهی بیاور و من به استدلال کاری ندارم و من فقط می خواهم از این فرصت کارآمدی حاکمیت شما اثبات شود.

وی افزود: رهبری اشاره داشتند که حوزه مادر انقلاب است و برای تحقق اهداف باید انقلابی باشد، حوزه باید تحقیق را مورد توجه قرار داده و خوب مدیریت کند، امروز استدلال بر برهان ها کافی نیست؛ زیرا مهمتر از آن کارآمدی و خروجی است./811/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات