۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۰۸۱
ویژه خواهران حوزه های علمیه؛

مراسم افتتاحیه «خادم یاران خانواده» در مشهد برگزار شد

مراسم افتتاحیه «خادم یاران خانواده» ویژه خواهران حوزه های علمیه با حضور ۴۵۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و ۳۰ نفر از مسؤولان امور بانوان نمایندگی‌های دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌های کشور برگزار شد.
خادم یاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر عصارنیا، مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی در نشست «خادم یاران خانواده» ویژه خواهران حوزه های علمیه سراسر کشور که امروز 22 آذر در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، گفت: خادم یار به معنای آن است که هر فردی در هفته شش ساعت از وقت خود را به فعالیت های عام المنفعه اختصاص دهد و سعی کند در این زمینه گره گشایی از امور مالی و معنوی محبین اهل بیت(ع) داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قراراست 600 کانون خادم یار در حوزه های علمیه سراسر کشور تشکیل شود، افزود: طبق تفاهمناهه انجام شده از سوی آستان قدس رضوی با حوزه علمیه خواهران، خواهران طلبه می توانند در این طرح ثبت نام کنند که این یک فرآیند اجرایی دارد.

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با بیان اینکه بعد از گزینش باید آموزش این خادم یاران انجام شود، تصریح کرد: شما خادم یاران دو نقش اصلی بر دوش دارید که یکی فردی و دیگری گروهی است.

عصارنیا با اشاره به این مطلب که قرار است شما در عرصه خانواده ایفای نقش داشته باشید، اظهار کرد: شالوده کار جمعی شما هم اینگونه است که بایستی هر کدام از خادم یاران 10 خانواده را پشتیبانی و حمایت کنند و به آنها رسیدگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برنامه های آستان قدس رضوی تأکید ویژه ای بر محرومیت زدایی از سوی تولیت آستان قدس وجود دارد، تصریح کرد: این حرکت محرومیت زدایی باید مستمر باشد و خادم یار در هر لباس خدمتی توجه به محرومین را در اولویت قرار بدهد.

گفتنی است، نشست کشوری «خادم یاران خانواده» حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از 22 تا 24 آذر ماه سال جاری و با حضور 450 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و 30 نفر از مسؤولان امور بانوان نمایندگی‌های دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

در آیین افتتاحیه این گردهمایی سیدمرتضی بختیاری، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران و علی‌اکبر عصارنیا، مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی حضور داشتند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات