۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۱۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید بومی‌سازی شود

حجت‌الا‌سلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه در برخی از مشاوره‌های خانواده نسخه غربی به زنان و جوانان تجویز می‌شود، گفت: در برخی از موارد راه‌های غیرشرعی و غربی به جوان مردم برای برطرف کردن نیاز جسمی ارائه می‌شود.
حجت‌الا‌سلام صفی‌یاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الا‌سلام مسعود صفی‌یاری در جلسه کارگروه اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: نباید در موضوعات تخصصی فرهنگی و اجتماعی صرفه‌جویی کنیم، چرا که بررسی هفت دستور جلسه در یک بازه زمانی یک و نیم ساعته مشکل است.

وی با اشاره به دستور کار ارائه شده در حوزه پیشگیری تکدی‌گری و اقدامات انجام شده در این باره گفت: در این حوزه باید از دیدگاه مردم ورود کنیم، چرا که نگاه حاکمیتی مشکل‌ساز خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دادن صدقه به صورت مستقیم به طرف دستور دینی است، گفت: ضمنا باید توجه داشته باشیم که از این تعداد متکدی که آمار آنها ارائه شد، قطعا برخی نیازمند هستند و معطل نان شب هستند که دست خود را در برابر مردم دراز کرده‌اند، پس ما باید آنها را شناسایی کنیم.

صفی‌یاری همچنین درباره گزارش ارائه شده در حوزه پیشگیری از طلاق گفت: طبق آمار ارائه شده 11 جلسه برگزار شده است، اما سؤالی دارم که جای خدا، قرآن و نماز در این بین کجا بود.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارائه شده تلاش‌ها در راستای ریشه‌یابی علت طلاق بوده است، گفت: قرآن ریشه‌یابی کرده است و در این کتاب مقدس آمده زندگی که در آن قرآن نباشد از هم می‌پاشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تاثیر قرآن در زندگی افراد نه در محرک‌ها، نه آسیب‌ها و نه راه‌حل‌ها دیده نشده بود، اضافه کرد: نگاه ما باید عوض شود و اگر نگاه ما متاثر از نگاه معرفتی و بر اساس قرآن باشد، زندگی ما بیمه خواهد شد.

صفی‌یاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اینکه "رمز مانایی خانواده، تدین است" گفت: این جمله تمام کننده است و  ما باید این موضوع را به عنوان یک راهبرد در خانواده‌ها ببینیم.

وی با اشاره به اینکه نسخه‌های ما برای پایداری زندگی و طرح‌هایی که انجام می‌دهیم، باید بر اساس موضوعات دینی باشد نه برگرفته از الگوهای غربی گفت: خانواده‌های غربی از هم پاشیده است و آنها اصلا چیزی به اسم خانواده ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در دنیای غرب اسمی از خانواده برده نمی‌شود و فقط زن مطرح است، گفت: علت آن است که آنها استفاده ابزاری از زن می‌کنند، از همین رو نسخه‌هایی که ارائه می‌دهیم، باید بومی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از گزارش ارائه شده نیز به کم‌کاری مساجد اشاره شد، افزود: همینکه زنجان در بحث آسیب‌های اجتماعی توفیق دارد و در ته جدول از نظر شیوع آسیب قرار دارد، در سایه‌سار فعالیت‌های هیأتی و متدینانه حاصل شده و این هیأت است که توانسته است زنجان را تا این حد معنوی نگه‌ دارد.

صفی‌یاری با اشاره به اینکه در برخی از مشاوره‌های خانواده نسخه غربی به زنان و جوانان تجویز می‌شود، افزود: در برخی از موارد راه‌های غیرشرعی و غربی به جوان مردم برای برطرف کردن نیاز جسمی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما نواقص مسجد را می‌دانیم، گفت: اما آنچه مسلم است، در بحث شیوع آسیب‌های اجتماعی مسجد نه تنها رتبه نخست بلکه در رتبه آخر قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: از همین رو باید پژوهش‌های ارائه شده باید بومی شود و نگاه به صورت متدینانه صورت گیرد.

وی همچنین به امر توجه به زنان کار نیز تأکید کرد و گفت: اینکه زنی در کنار خیابان چهار گل بفروشد، در شأن زنان نیست و باید درد و مشکل آنها شناسایی و برطرف شود و در این زمینه امور بانوان و خانواده باید ورود کنند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات