۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۴۳۱۴۱
مدیر گروه تبلیغی سراج مطرح کرد؛

نگاه ویژه آیت الله آقا نجفی نسبت به تفسیر قرآن

حجت الاسلام نقوی گفت: کتاب تفسیر انوار درخشان آیت الله آقا نجفی برای متخصصان فن تفسیر منبع بسیار غنی است و برای کسانی که با انواع نوشتار آشنایی دارند یکی از بهترین منابع اصلی محسوب می شود.
حجت الاسلام ناصر نقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام ناصر نقوی مدیر گروه تبلیغی سراج عصر امروز در کارگروه هماهنگی کنگره آقا نجفی که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد با اشاره به کتاب تفسیر انوار درخشان آیت الله آقا نجفی گفت: این تفسیر یکی از بهترین تفاسیر عصر حاضر است اگر چه به لحاظ نوع متن به زبان حوزوی نگاشته شده و در دسترس عموم قرار نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این اثر برای متخصصان فن تفسیر منبع بسیار غنی شمرده می شود و برای کسانی که با انواع نوشتار آشنایی دارند یکی از بهترین منابع اصلی محسوب می شود.

مدیر گروه تبلیغی سراج تصریح کرد: در این کتاب آقانجفی بنا را بر علمی بودن، عرفانی بودن، فلسفی بودن، ادبی بودن و در نهایت روایی بودن تفسیر گذاشته است و آن را تبدیل به یک منبع غنی در دسترس برای طلاب کرده است.

وی به لزوم تقدیر از جایگاه آیت الله آقا نجفی اشاره کرد و گفت: وی توانسته بود در حدود 20 سال چنین منابع قدرت مندی را در اختیار شیعیان قرار دهد.

حجت الاسلام نقوی به منابع این تفسیر اشاره کرد و گفت: منابعی که مفسر از آن استفاده کرده است عبارت است از تفسیر عیاشی، تفسیر قمی، کتاب اصول کافی و سایر منابعی که هر کدام در صحت و شرافت برای مومنان مقام بالایی دارد.

وی به ترجمه قران کریم در این کتاب اشاره کرد و گفت: اگر چه ترجمه قرآن در بخش جدایی مطرح نشده است اما با این وجود آیات به نحو زیبایی ترجمه شده است که از محاسن این اثر است.

حجت الاسلام نقوی چاپ جدا گانه تفسیر و ترجمه را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و گفت: مسوولان برگزار کننده کنگره اگر بتوانند این دو اثر را به صورت تفکیک شده چاپ کنند حتما برای مومنان منبع قابل توجهی به حساب خواهد آمد.

وی در پایان با تذکر به برگزار کنندگان همایش گفت: اگر متن آثار نیز به نوعی روان نویسی شود که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند در شناخت این عالم بزرگوار و ثمرات علمی وی به اهداف خوبی دست پیدا خواهیم کرد./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات