۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۳۱۶۲
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان مطرح کرد؛

ضرورت احداث مواکب دائمی در پایانه های مرزی

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: تا ۱۷ سال آینده اربعین در فصل گرما خواهد بود؛ از این رو موکب داران باید به فکر ساخت مواکب دائمی در نزدیکی پایانه های مرزی باشند.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، مسؤول ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از خادمان و موکب داران اهوازی با بیان اینکه تاکنون ۹۴۰ موکب در دو مرز شلمچه و چذابه ثبت شده اند، اظهار داشت: ۳۶ موکب از خوزستان در اربعین به عراق اعزام کردیم و در بحث زلزله کرمانشاه ۱۷ موکب ارسال شدند که روزانه بیش از ۱۵ هزار وعده غذایی را پخش کردند، همچنین در مرز مهران نیز کمک هایی را به مواکب برپا شده داشتیم.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه مراسم تحلیل از موکب داران در همه شهرستان ها برگزار می شود، خاطرنشان شد: خدمت رسانی موکب ‌ها صرفا با مشارکت مردمی بوده و ریالی از سوی دولت در اختیار ستاد بازسازی عتبات و عالیات قرار نگرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به برپایی مواکب ویژه بانوان اظهار داشت: در مراسم اربعین امسال ۱۹۸ موکب در مرز چذابه و ۷۸ موکب درمرز شلمچه برای بانوان اختصاص یافت.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مواکب استان امسال در دو مرز شلمچه و چذابه نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان هزینه کردند، تصریح کرد: همه این کمک ها مردمی است و ما تلاش داریم تا این خدمت رسانی مردمی و خودجوش باقی بماند.

وی با بیان اینکه در چهار ورودی استان مواکب برپا و به خدمت رسانی پرداختند، عنوان داشت: ۴۰۰ خانوار برای اسکان موقت اعلام آمادگی کردند اما دغدغه کنونی ما این است که تا ۱۷ سال آینده اربعین در فصل گرما خواهد بود از این رو موکب داران باید به فکر ساخت مواکب دائمی در نزدیکی پایانه های مرزی باشند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به استقرار دستگاه تولید آب معدنی در دور مرز شلمچه و چذابه گفت: دستگاه تولید آب معدنی در شلمچه به صورت آزمایشی مستقر شد و در چذابه هم چنین دستگاهیسال آینده مستقر می شود.

گفتنی است، در پایان مراسم از موکب داران شهرستان اهواز تجلیل به عمل آمد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات